Autor: Indrek Kald • 12. aprill 2024

IT-juhile: iga ettevõte saab soovi korral säästa tehnoloogialt 20-30%

Soovi korral saab enamik ettevõtteid lihtsasti säästa oma IT-kuludelt 20-30%, ilma et pakutava teenuse kvaliteet sellest kannataks.

“Kui asutus on näiteks kasutusele võtnud uue pilveplatvormi, mis aitab töödelda klientide andmeid, tellimusi, hoida töös oma teenuste platvormi või töövoogu, kuid on saanud sellega kaasa hulgaliselt automaatselt sisselülitatud lisavidinaid, siis sageli on see esimene oluline kokkuhoiukoht,” rääkis IT-ettevõtte Crayon partnerite müügijuht Pert Lomp.

Kui kellegi e-poes hakkab ostude sooritamine langema, on sageli põhjuseks konkurentide poolt kasutusele võetud uuendused, väidab Pert Lomp. Kuidas seda olukorda vältida?
Foto: Crayon

“Juhul kui need vidinad pole tegelikult kasutuses ega ole vajalikud seotud tööprotsesside jooksutamiseks, siis ainuüksi nende ülesleidmine ja väljalülitamine võib tuua märkimisväärse rahalise võidu,” lisas ta.

Eestis tegutseva ja Oslo börsil noteeritud Crayoni müügijuht Pert Lomp kinnitas, et IT-teenuste ja tarkavara auditeerimine on aktuaalne pidevalt, mitte vaid praegu keerulises majandusolukorras. Ühtlasi selgitas ta, mida nende eksperdid IT-auditite käigus kõige sagedamini avastavad ja milliseid rahalisi kokkuhoiuvõimalusi reeglina 30% ulatuses pakuvad.

Varem 4,5 aastat Microsoftis töötanud Pert Lomp pole enda sõnul näinud tarkvara, mis oleks 100% valmis. "Tarkvara efektiivne kasutamine on alati omaette küsimus, seda enam, et pidevalt tuleb peale uusi tehnoloogilisi lahendusi, mida integreeritakse. Et IT-süsteem on nagu organism, mis pidevalt kasvab ja areneb, tuleb selle eest vastutajatel end pidevalt arengutega kursis hoida ja muuhulgas teada ka seda, mida teevad konkurendid – näiteks, milliseid muudatusi ja uuendusi nemad oma äri toetamiseks rakendavad,“ selgitas ta.

Sageli avastatakse konkurentide poolt töösse võetud uuendused läbi selle, kui ettevõtte enda teenuse kasutajanumbrid või ostude sooritamine e-poes hakkavad langema. “Põhjuseks võib olla näiteks väiksem klikkide arv ja kiirem ostuprotsess või hoopis tehisintellekti kasutuselevõtt konkurendi e-poes,” tõi Lomp näiteid.

Tema sõnul võibki tekkida taoline “pimedus” ettevõttes hallatava olemasoleva süsteemi osas ka parimatel spetsialistidel, kes ei jõua end muu töö kõrvalt kursis hoida kõigi uuenduste ja trendidega, mis süsteemi töökindlust, kiirust ja funktsionaalsust parandaksid. “Selleks kaasataksegi IT-partnereid, kes auditeerivad olukorda,” lisas Lomp.

Üks suuremaid probleeme, mil sageli välist abi kaastakse, on tema sõnul olukord, mil olemasolev IT-süsteem n-ö kokku jookseb. “See võib ilmneda näiteks nii, et kui lõppkasutaja mingit nuppu vajutab, ei saa ta järgmisele lehele liikuda või võtab see liiga kaua aega,” selgitas ta.

Ka sel juhul sekkuvad eksperdid – esmalt selleks, et tuvastada võimalik pudelikael ja lahendus, jooksutades serverite peal analüütikatarkvara või tehes näiteks täiendavaid päringuid. “Kulude kokkuhoid võib siin tekkida näiteks ärajäävatest lisakuludest, mida võivad tekitada majasisesed analüüsid ja püüdlus probleem ise tuvastada ja ära lahendada,” rääkis Lomp.

35 riigis tegutseva Crayoni müügijuht Pert Lomp esineb 14. mail Tallinnas IT-juhtimise aastakonverentsil teemal “Kuidas optimeerida ITd, vabastamaks vahendeid innovatsiooniks?”.

IT-juhtimise aastakonverentsi soodushind kehtib 14. aprillini (kaasa arvatud). Lisainfo ja registreerumine:

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755