Probleem on seotud veel arendusfaasis oleva ID-kaardi baastarkvaraga, tõdes Riigi Infosüsteemide Arenduskeskuse (RIA) valdkonnajuht Hannes Linno.
RIA ID mailing listi saadetud e-kirjas ütleb Linno, et kahjuks ei ole käesoleval ajal RIA-l kehtivat lepingut ID-kaardi baastarkvara arendajaga. Sellest tulenevalt ei ole meil võimalik ka kiirelt vigu parandada. Äripäev kirjutas 2. veebruaril, et RIA lõpetas ühepoolselt lepingu ID-kaardi baastarkvara arendava OÜga Smartlink.
"Probleem on seotud veel arendusfaasis oleva ID-kaardi baastarkvaraga, mis tekitab testkeskondades digitaalallkirja andmisel probleeme," selgitas Linno. Ta lisas, et kui kasutada uue tarkvara komponente allkirjastamisel, siis salvestatakse PIN2 parool arvuti mälus, mis ei ole lubatud.
"Kasutajaid see ei ohusta, sest uue tarkvarakomponendiga allkirjastamine oli avalikus testimises vaid üksikutes veebikeskkondades ning praeguseks hetkeks on kõigis nendes keskkondades uue tarkvara kasutamine blokeeritud. On väga oluline eristada, et viga esineb vaid uue, veel beta- versioonis oleva tarkvara kasutamisel," selgitas Linno.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ta soovitas kasutajatel paigaldada tarkvara aadressilt
www.id.ee, kus on testitud ning toimiv tarkvara. "Täna ei ohusta see kedagi ning omalt poolt tagame, et antud viga parandatakse enne, kui suuremates veebikeskkondades, näiteks pangad, uue tarkvara abil allkirjastamise võimalus tekib.
Probleemi likvideerimisesest rääkides sõnas Linno, et nad on edastanud antud veakirjelduse kõigile keskkondadele, kes nende teada uue ID-kaardi baastarkvara allkirjastamise komponenti testivad, et nad selle võimaluse ajutiselt peataksid.
"Vea likvideerimine on üks esimestest tegevustest, mis peale uue arendaja leidmist tarkvara juures tehakse. Viga saab kõrvaldatud kohe, kui oleme leidnud uue arenduspartneri ID-kaardi baastarkvara lõpuni arendamiseks," sõnas Linno.
Lepingu lõpetamist OÜga Smartlink kommenteeris Linno, et usalduse kaotuse tõttu ID-kaardi baastarkvara arendaja vastu ei olnud võimalik edasiste probleemide vältimiseks kokkuleppeid sõlmida. "Kiireid ja mugavaid alternatiive ei olnud, tegemist oli raske otsusega," nentis ta.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.