Start-up'id oma ärifaasile iseloomulikult üldjuhul kasumit ei tooda, sest Kõik raha, sh asutajate ja esimeste ringide investorite rahasüstid, tulu esimestest müükidest jne läheb ettevõtte arendamisse ning laiendamisse, ütles Arengufondi tegevjuht Ott Pärna.
„Jooksvasse kasumisse jõuavad sellised ettevõtted 3-4 aasta pärast, investorite raha tagasiteenimiseks läheb aga märksa kauem, juhul kui vahepeal strateegilisele investorile maha ei müüda või börsile ei viida,“ ütles Pärna.
Pärna sõnul võib maailmast paralleeli tuua Youtube’iga, mis asutati 2005 ja teenis kasumit alles eelmisel aastal. Nende omanikfirma Google nuputab siiani, kuidas selle ülipopulaarse videosaidi ärimudelit tulusamaks pöörata.
„Eeltoodu on ka põhjuseks, miks start-up'e tüüpilistest gaselliedetabelitest ei leia, nt Äripäeva gaselli definitsioonist järgi peab firmal olema käibekasv ja kasum kolmel viimasel aastal,“ sõnas Pärna.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.