Start-up'id oma ärifaasile iseloomulikult üldjuhul kasumit ei tooda, sest Kõik raha, sh asutajate ja esimeste ringide investorite rahasüstid, tulu esimestest müükidest jne läheb ettevõtte arendamisse ning laiendamisse, ütles Arengufondi tegevjuht Ott Pärna.
„Jooksvasse kasumisse jõuavad sellised ettevõtted 3-4 aasta pärast, investorite raha tagasiteenimiseks läheb aga märksa kauem, juhul kui vahepeal strateegilisele investorile maha ei müüda või börsile ei viida,“ ütles Pärna.
Pärna sõnul võib maailmast paralleeli tuua Youtube’iga, mis asutati 2005 ja teenis kasumit alles eelmisel aastal. Nende omanikfirma Google nuputab siiani, kuidas selle ülipopulaarse videosaidi ärimudelit tulusamaks pöörata.
„Eeltoodu on ka põhjuseks, miks start-up'e tüüpilistest gaselliedetabelitest ei leia, nt Äripäeva gaselli definitsioonist järgi peab firmal olema käibekasv ja kasum kolmel viimasel aastal,“ sõnas Pärna.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Pilveteenustega seotud arveldamine võib tekitada omajagu peavalu. Crayon koondab Amazon Web Service’i (AWS) kulud ühele arvele, annab reaalajas ülevaate tegelikest kuludest ning aitab andmepõhiste soovitustega kulusid kontrolli all hoida. Klientide jaoks on tulemus vähem manuaalset tööd ja ebameeldivaid üllatusi ning rohkem kontrolli ja kokkuhoidu.