Kuigi IT- ja teiste tehnoloogiaettevõtete edulood paistavad tõestavat vastupidist, kehtivad asjatundjate sõnul välismaale laienemisel siiski ärijuhtimise põhitõed.
„Tehnoloogia- ja kõrge lisandväärtusega äri on kerge eskaleerida - sa ei pea hakkama näiteks tehast ehitama. Seetõttu on käivet ja rahvusvahelist haaret võimalik saavutada väikeste investeeringutega,“ ütleb telekommunikatsioonifirmade pikaajaline juht, tehnoloogiaettevõtte Modesat Communications juhatuse liige Peep Põldsamm.
„Aga mida globaalsem äri, seda elementaarsem on, et ärijuhtimise aabitsatõdede vastu ei tohi eksida, muidu oled kohe mängust väljas. Seal on kõrgem pilotaaž, sinusuguseid võib olla kümneid. Asi taandub juhtide ja omanike loomingulisusele, reaktiivsusele, innovaatilisusele ja efektiivsusele.“
Robotmannekeene tootva Fits.me looja Heikki Haldre ütleb, et eestlaste n-ö Püha Graal tundub olevat USA turg. „USA on suur turg ja parem on toimetada suurel turul ja seal, kus sa ei pea õpetama inimesi,“ nõustub ta. „Aga tõmmates Eesti ettevõtted kahe jalaga maa peale, siis minu soovitus on USAst eemale hoida ja toimetada turgudel, mis on neile tuntud. Ja kui oled juba Euroopas tugev, (alles) siis mine edasi USAsse või Aasiasse.“
Mida räägivad Põldsamm ja Haldre veel ning millised on tehnoloogiafirma ekspordi põhitõed loe tänasest Äripäevast. Päevapileti saad osta
SIIT.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
“Inimesed omavad põhjalikku ülevaadet sellest, mitu sammu nad päeva jooksul on teinud ja kui palju kaloreid kulutanud – aga kui küsida pealtnäha lihtsaid küsimusi ettevõtte andmete, süsteemide ja logide kohta, siis ollakse omadega ummikus,” möönab kodumaise ettevõtte ByteLife juht Janek Gridin murelikult.