26. august 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Raivo Hein: Garage48 piirdub võltsi promoga

Garage48 on lõbus üritus, mille taga on võlts propageerimine ning puudu jääb sellest, kuidas finantse juhtida, meeskonda moodustada ja kuidas igapäevast tööd korraldada, leiab investor Raivo Hein.

"Lõbus olemine peab asja juures olema, aga järgmine päev pärast ürituse lõppemist jäävad need poolikud lehed ideedega sinna ja lõpetavad niimoodi oma elukest," selgitas Hein. Ta on seisukohal, et idufirmade reklaamimine garaažiüritusel meenutab rohkem lõbusat olemist.

Ta leiab, et kui inimesed tulevad üritusele kokku, teevad pooliku lehekülje valmis ei tähenda veel, et ettevõtmine hakkaks oma elu elama ja käiks läbi elutsükli. "Pigem kehtib siin selline reegel, et tuhandest ideest võib-olla kaks tükki jõuavad kõrgemale tasemele, kaks tükki elavad igapäevast elu ja ülejäänud on määratud surmale," lausus Hein.

"Kahjuks on see niimoodi, et garaažis tehtud internetileheküljega kahe aastaga maailma kõige rikkamate hulka jõudmise promomine on natukene devalveerinud seda ideed. Seal taga on ju väga suur töö, tugev idee ja pühendumine," märkis ta.

Hein suhtub positiivselt algatusse, et peaks inimestele tutvustama seda mõtteviisi, et kõik on võimalik, kui sa suudad midagi välja mõelda. "Aga Garage piirdub võltsi promoga, piirdutakse kahe päevaga. See, kuidas finantse juhtida, meeskonda moodustada, kuidas igapäevast tööd korraldada on seal olemata ja puudu," sõnas Hein.

Mida tuleks teha? "Tuleks anda ettevõtlusõpetust. On selge, et kõik inimesed ei ole ettevõtjad. Kui sul on hea idee ja teed sellest pooliku veebilehe valmis teha, ei tähenda see veel, et sul see homme tööle läheb," lausus Hein.

Hein loetles, et selleks on vaja olla hinges ettevõtja, peab tekkima meepurgi efekt. "Turul müüvad viis mutikest ühesuguseid meepurgikesi ja kuues tuleb kõrvale ning müüb oma meepotikest aga kaks korda kõrgema hinnaga ja kõik inimesed ostavad temalt. Point on selles, et kõik müüvad klaaspurgis ja tema müüb kadakavitstest väikestes tünnikestes. Vaja on leida see hea iva ning selle erinevuse konkurentidest," selgitas Hein.

Lihtsalt panna üles veebileht, kus on tähtis suur pealkiri ja teine põhiline element, mis kõikidel peal on, google.maps ja veel natukene infot, siis on see naljakas. Naudi seda, mida sa teed, on teine punkt, mida Hein oluliseks peab. Seda Garage48 ka propageerib.  "Teiseks, pead sa eristuma konkurentidest. Sa lood midagi sellist, mille üle sa oled uhke ja mille kasutajad sind selle eest ka armastavad. Kõik need kokku annaksid ka ettevõtte alustamiseks vajalikud teadmised. Loomulikult on raha ka vaja," rääkis Hein.

Hea teada:

Täna alustab uut hooaega tootearendus-nädalavahetus Garage48. Seekord peamiselt mobiilirakendustele keskenduv ettevõtmine toob kokku 130 osalejat Eestist ja lähiriikidest, kelle eesmärgiks on 48 tunni jooksul arendada ideest valmislahendus või toimiv prototüüp.

Tartus toimuval üritusel tutvustab koostööpartner Nokia oma uusimaid nutitelefone ning Elion avab ametlikult oma nutiTV platvormi arendajatele. Samuti on Nokia, Estonian Air ja Elioni nutiTV välja kuulutanud oma konkursid ning välja pannud eripreemiad.  

Garage48 Tartu peasponsor on Paypal, suursponsorid Nokia, Estonian Air, Skype, Rovio, Elion ja Tartu Teaduspark. Partnerid Fortumo, Red Bull, Tartu Ülikool, Edicy. Toetab EAS. Mentoritena on kaasatud nii sponsorite esindajad kui arendajad ja ettevõtjad Eestist ja mujalt maailmast.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755