Televiisori ostmiseks on suurepärane aeg, aga mitte selle müümiseks. Need ajad läbi, kui telekate müümisega sai suurt raha teenida, ütles intervjuus New York Timesile Manhattani hiigelsuure elektroonikapoe müügimees Ram Lall.
Lall viipab nurgas seisvale 55tollisele Sony tippseeria mudelile. Lalli sõnul oleks see telekas paari aasta eest läinud müüki 6000 dollariga. Praegune hind? Kõigest 2599 dollarit.
“Me teenime telekate müügist üha vähem raha, kuna firmad sunnivad meid hinda alandama,” ütles J&Ri müügimees.
Televiisorid on sedavõrd odavaks muutunud, et kasumimarginaal on neist välja pigistatud. Selline olukord on tekkinud järsult kasvanud tootmismahtude tõttu, mis on viinud ületootmiseni ja mõjunud negatiivselt hindadele. Hinnalangusele on hoogu lisanud odavmüügiketid ja online-jaemüüjad.
Kui selline olukord on tarbijale lausa unistus, siis tootjatele on see õudusunenägu. Senised turuliidrid Sony, Toshiba ja Panasonic on saanud suure paugu ja teenivad telekate tootmiselt kopsakaid kahjumeid. Hädas on isegi uued ja populaarsemad tegijad nagu Samsung ja LG, kes on samuti raha teenimisega hädas.
Olukord on viinud Sony selleni, et ettevõtte osa Samsungiga olevas ühisettevõttes, mis toodab LCD-ekraane, on müügis. Edaspidi üritatakse tootmiskuludelt kokku hoida, kuid Samsungilt ostetakse ekraane edasi.
Pilt pole parem ka jaemüüjatel. USAs teatas Best Buy 29% kahanenud puhaskasumist kolmandas kvartalis, osalt selle tõttu, et firma oli sunnitud alandama televiisorite ja teiste elektroonikaseadmete hindu.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkursi tähtaeg: 27.04.2025