15. novembril TLÜs toimunud Eesti, Läti ja Leedu koostöökonverentsi “Pan-Baltic World Usability Day 2012” avakõneleja Chris Lock tõdes oma ettekandes, et kõige tähtsam aspekt kasutatavuse juures on rahulolu.
Human Factors International tegevjuht Chris Lock pidas konverentsi avakõne teemal "Persuasion, Emotion, Trust in Online Banking", mis keskendus PET disaini ja kasutatavuse seostele.
Locki sõnul tähendab kasutatavus ennekõike efektiivsust, õppeprotsessi lihtsust, praktilist kasutust, meeldejäävust, vigade ennetamist ning rahulolu. Viimast nimetas Lock kõige olulisemaks kriteeriumiks.
PET disainist kõneldes, loetles Lock erinevaid komponente:
Artikkel jätkub pärast reklaami
Veenmine - inimeste juhtimine uue idee vastuvõtmise suunas ratsionaalsete ja sümboolsete vahendite abil. Locki sõnul ei taju inimesed sageli, et neid veendakse midagi uut proovima.
Emotsioon - psühholoogiline seisund, mis seostub erinevate tunnete ja käitumuslike aspektidega.
Usaldus - kindlustunne mingi organisatsiooni või isiku suhtes. On olemas disainilahendused, mis võimaldavad näida usaldusväärsena. Ka on usalduse kaotamist väga lihtne saavutada.
Locki sõnul on PET disaini esmane eesmärk äriliste väärtuste loomine - kui kasutajat on veendud, on tulemuseks äriliste eesmärkide täitmine.
Seotud lood
Pilveteenustega seotud arveldamine võib tekitada omajagu peavalu. Crayon koondab Amazon Web Service’i (AWS) kulud ühele arvele, annab reaalajas ülevaate tegelikest kuludest ning aitab andmepõhiste soovitustega kulusid kontrolli all hoida. Klientide jaoks on tulemus vähem manuaalset tööd ja ebameeldivaid üllatusi ning rohkem kontrolli ja kokkuhoidu.