• 05.02.13, 02:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ära Vikipeedias reklaami tee 

Ettevõttele on Vikipeedias olemine kasulik, sest veebientsüklopeedia artikleid usaldatakse sageli firma kodulehest rohkem. Kuid kes püüab vikiartiklit reklaamiks muuta, võib kanda olulist kahju, hoiatab MTÜ Wikimedia juhatuse liige Raul Veede.
Vikipeedia on ainulaadne nähtus: vaatamata nurinale vigade ja ebaühtluse pärast kasutavad ja usaldavad seda peaaegu kõik inimesed, olgu rohkemal või vähemal määral. See on tasuta, kõigile kättesaadav, igal ajal täiendatav, otsimootorite tippvalikus, kõigis olulistes keeltes ja paneb põlema iga turundusinimese silmad. Ometi pole Vikipeedia ja ettevõtete suhted sugugi roosilised.
Tavaliselt näeb ettevõtte mainekujundus Vikipeedias välja nii. Keegi turundusosakonnast lisab pika teksti ettevõtte Vikipeedia artiklisse, võib-olla isegi alustab seda. Lisatud tekstis on firma missioon ja visioon, paremate toodete tutvustus, jutt teenuste heast kvaliteedist, ettevõtte haardest ning turuosast, võimaluse korral ka pälvitud auhindadest ja preemiatest.
Turundaja töö tehtud, saabuvad kohale vikipedistid. Kuidas vältida nüüd huvide konflikti ja tõhustada koostööd ettevõtte ning Vikipeedia toimetajate vahel?
Loe edasi Äripäeva paberversioonist.
Autor: Alo Merilo, Raul Veede

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.24, 07:00
Arvutipargi renditeenusega investeerib ettevõtja oma põhiärisse
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele