Ettevõttele on Vikipeedias olemine kasulik, sest veebientsüklopeedia artikleid usaldatakse sageli firma kodulehest rohkem. Kuid kes püüab vikiartiklit reklaamiks muuta, võib kanda olulist kahju, hoiatab MTÜ Wikimedia juhatuse liige Raul Veede.
Vikipeedia on ainulaadne nähtus: vaatamata nurinale vigade ja ebaühtluse pärast kasutavad ja usaldavad seda peaaegu kõik inimesed, olgu rohkemal või vähemal määral. See on tasuta, kõigile kättesaadav, igal ajal täiendatav, otsimootorite tippvalikus, kõigis olulistes keeltes ja paneb põlema iga turundusinimese silmad. Ometi pole Vikipeedia ja ettevõtete suhted sugugi roosilised.
Tavaliselt näeb ettevõtte mainekujundus Vikipeedias välja nii. Keegi turundusosakonnast lisab pika teksti ettevõtte Vikipeedia artiklisse, võib-olla isegi alustab seda. Lisatud tekstis on firma missioon ja visioon, paremate toodete tutvustus, jutt teenuste heast kvaliteedist, ettevõtte haardest ning turuosast, võimaluse korral ka pälvitud auhindadest ja preemiatest.
Turundaja töö tehtud, saabuvad kohale vikipedistid. Kuidas vältida nüüd huvide konflikti ja tõhustada koostööd ettevõtte ning Vikipeedia toimetajate vahel?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Loe edasi Äripäeva paberversioonist.
Autor: Alo Merilo, Raul Veede
Seotud lood
Üha rohkem inimesi töötab hübriidrežiimis ehk kontoris viibimise ja kodus töötamise vaheline piir on hägustunud. Sellega koos muutuvad üha paindlikumaks ka töötamiseks vajalikud lahendused. Üheks uuenduseks on tõsta veebikoosolekute ja sündmuste korraldamise tehnilist kvaliteeti ning tõhusust, ent milliseid võimalusi lähitulevik pakub?