Jaapani suurimas internetikaubanduskeskkonnas Rakuten Global Marketis näidatakse Eestisse saadavate kaupade hindu lisaks jeenidele ka jätkuvalt Eesti kroonides, kuigi Eestis kehtib juba kolmandat aastat euro.
Rakuteni asutaja Hiroshi Mikitani, kes on Jaapani üks edukamaid ärimehi, kaalus 2011. aastal Jaapani elitaarsemast äriliidust Keidanrenist välja astumist, vahendas Economist.
„See on koht, kuhu ma ei tohiks kuuluda. Oma äriga tahan muuta Jaapanit uueks Jaapaniks, kuid nemad tahavad kaitsta vana Jaapanit,“ ütles ta. „Seetõttu jäin põhimõttelistes küsimustes eriarvamusele ega saa jagada praeguse Keidanreni väärtusi.“
Mikitani on Rakuteni asutaja ja juhatuse esimees.
„Rakuten on väga väärtusele orienteeritud ettevõte ja me muudame palju asju,“ ütles ta.
Mikitani on prominentne uue Jaapani sümbol: nagu Jaapani Jeff Bezos. Rakuten on nagu kaubanduskeskus kümnetele tuhandetele Jaapani väike- ja keskmise suurusega firmadele. Rakuteni kaudu käib iga kolmas Jaapani e-äritehing.
Forbesi rikaste nimekirja andmetel on 48aastane Hiroshi Mikitani maailmas rikkuselt 161. kohal. 6,2 miljardi dollarilise varandusega on ta Jaapanis rikkuselt kolmas inimene.
Seotud lood
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.