21. veebruar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Erply annab edasi äriarenduskogemust

Foto: Andres Haabu
Eesti klient on nõudlik ja aitab meil oma toodet viimseni timmida ning kui meil endal äriarendus juba hästi läheb, siis aitame ka järgmisi idufirmasid välisturgudele, jagas oma kogemusi Erply asutaja Kristjan Hiiemaa Äripäeva 16. Gaselli Kongressil.

saan rohkem teadaPilvekonverentsil 2016

Soodushind II kuni 24.02. 

Soovin registreeruda

Rahvusvahelise lao- ja kassatarkvara tootja Erply, kelle peakontor asub New Yorgis, hoiab ja hindab jätkuvalt oma Eesti kliente, sest Eesti klient  on Hiiemaa sõnul väga nõudlik, detailne ja ülitark. „Ma olen mõelnud, et äkki Eesti klientidel on liiga palju vaba aega. Kui nende äri ei kasva piisavalt kiiresti, on neil liiga palju vaba aega detailide timmimiseks,“ ütles ta.

Eesti kliendid aitavad oma põhjalikkusega Hiiemaa sõnul Erply tooteid tohutult edasi arendada. „Me pidime hakkama tegelema raamatupidamistarkvaraga, sest muidu Eesti kliendid ei tahaks enam meie tarkvara, kui ka raamatupidamistarkvara pole paketis,“ rääkis ta.

Hiiemaa lausus, et Eestis toodavad väga paljud ettevõtted hästi kihvte asju, näiteks Jänku Juss, mis on sama hea kui Mickey Mouse, kuid see pole millegipärast Eestist välja jõudnud. Oma kogemusest teab ta märkida, et Eestis on raske leida äriarendusjuhti – inimest, kes otsiks ettevõttele uusi kliente ja uusi turge. „Meie jaoks on äriarendus kõige olulisem osa kasvust,“ sõnas ta.

Erply ise kasvab kõige kiiremini USAs ja Austraalias, viimases Hiiemaa sõnul ilmselt tänu sealsele suurepärasele juhile. Nad said seal oma kliendiks Austraalia ühe suurima tuhande poega jaekaubandusettevõtte.

„Kui me vaatame, kuidas meil on läinud võõrastel turgudel, on mul kahju ainult sellest, et me nendele turgudele veel varem ei läinud, juba aastal 2000. Konkurents on ajas ainult suuremaks läinud,“ ütles ta.

Ta selgitas, et suurtele turgudele minek on küll kallis, kuid neil läks õnneks ja said investoritelt 4 miljonit eurot. Hiiemaa on nüüd seda meelt, et tegelikult 4 miljonit pole absoluutselt vajalik välisturgudele minekuks, vaja on hoopis ühte head müügimeest. „Investeerida tasub ikka R&D-sse (research and development – toim), uurimistöösse ja arendamisse.“

Selle asemel, et raha ise põletada, annab Erply seda oma strateegia järgi neile, kes seda hästi kasutada oskavad, et anda midagi tagasi communityle, kust ise tulnud.

„Oleme investeerinud teistesse ettevõtetesse natuke raha ja andnud toimiva müügimehhanismi, mis on veel isegi olulisem. Näiteks oleme aidanud parkimistarvara Barkingu seltskonda ja e-poe tarkvara Shop Rollerit.

Erply lugu pikemalt Äripäevas.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755