• 03.03.16, 23:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti elanikud hindavad üha enam tehnoloogiabrände

Viimaste aastate brändide edetabelid võrreldes võib öelda, et Eesti elanikud hindavad üha enam tehnoloogiakaubamärke, täheldas TNS Emori uuringuspetsialist Claudia Meriküla värskeid uuringutulemusi kommenteerides.
Eesti elanikud hindavad üha enam tehnoloogiabrände
  • Foto: Pixabay
TNS Emori tänavu jaanuaris läbi viidud uuringust selgub, et Eesti inimestele enim meeldivate brändide edetabelit juhivad võrdse tulemusega Kalev, Google ning Youtube. Esikümnesse mahtusid veel (tähestikulises järjekorras) ETV, Facebook, Gmail, Maxima, Skype, Swedbank ja Telia.
Kalev on seda edetabelit juhtinud alates 2009. aastast, mil TNS Emor viis läbi esimese sarnasel metoodikal põhineva uuringu. „Viimaste aastate muutused brändide edetabelis viitavad aga sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam tehnoloogiakaubamärke. Nii leiame Kalevi kõrvalt Google'i ning eelmise aastaga võrreldes enim tõusnud Youtube'i,“ ütles Meriküla. Lisaks märkis ta, et internetitehnoloogia brändide positsiooni paranemist kinnitab ka Facebooki esikümnesse jõudmine.
Võrreldes eelmise aastaga on veidi langenud telekommunikatsiooni, panganduse ja infrastruktuuri kaubamärkide keskmine meeldivus. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Küsitluses paluti inimestel hinnata brändide meeldivust kahel eri viisil: spontaanselt ning etteantud nimekirja alusel.
Spontaanselt nimetatud meeldivaim bränd on sarnaselt eelmisele aastale Samsung (10% vastajatest), järgnevad Kalev (9%) ja Alma (8%). 2015. aastaga võrreldes on oma positsiooni spontaanselt nimetatud meeldivamate brändide edetabelis kõige enam parandanud Alma (+4%) ning uue brändina lisandus esikümnesse Telia (6%), asetudes kõrgele 7. kohale.  Seejuures mõjutas teade Elioni ja EMT kaubamärkide kadumise kohta küsitlusperioodi alguses oluliselt nende brändide spontaanset mainimist, sest võrreldes möödunud aastaga mainiti Elioni 6% ja EMT-d 4% vähem.
Spontaanselt nimetatud brändide TOP10:
SamsungKalevAlmaRakvereTereElisaTeliaSelverLeiburFarmi
Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks paluti vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 149 nimetuse ja logo seast.
Nimekirja alusel valitud brändide TOP10:
KalevGoogleYouTubeSkypeETVGmailSwedbankFacebookMaximaTelia
Nimekirja aluseks on TNS Emori brändiuuringute kogemus. Uuringu alguses kaardistati meeldivaimad brändid ka lahtise küsimusega, et hiljem oleks võimalik korrigeerida vastajatele etteantavat nimekirja. Uuringus osales 1423 Eesti elanikku vanuses 15–65 aastat.
TNS Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Alates 2001. aasta algusest kuulub Emor üleilmsesse turundusteabe kontserni TNS.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 16:09
Rally Board 65 tõstab videokoosolekute kvaliteedi uutesse kõrgustesse
Üha rohkem inimesi töötab hübriidrežiimis ehk kontoris viibimise ja kodus töötamise vaheline piir on hägustunud. Sellega koos muutuvad üha paindlikumaks ka töötamiseks vajalikud lahendused. Üheks uuenduseks on tõsta veebikoosolekute ja sündmuste korraldamise tehnilist kvaliteeti ning tõhusust, ent milliseid võimalusi lähitulevik pakub?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele