„Kui sa juurdled selle üle, kuidas töötajad pilveteenusesse viia, siis arvesta sellega, et nad juba on seal, lihtsalt mitte sinu kontrolli all olevas pilves. Kui failid on näiteks Dropboxis või Google Drives, puudub ettevõttel võimalus neid kontrollida, kuna andmed asuvad töötaja personaalsel kontol.
„Minu soovitus on pakkuda töötajatele ettevõtte hallatavat pilvekeskkonda. Et nad eelistaksid ettevõtte teenust, tuleb pakkuda midagi lisaks. Näiteks on Uptime välja töötanud erinevaid mooduleid kasutajamugavuse tõstmiseks - dokumentide digiallkirjastamine pilves, Mobiil-ID Office 365 login jne. Reeglite kehtestamine pole piisav lahendus, sinu pilv peab lihtsalt parem olema, andes lisaväärtust nii ettevõttele kui töötajale.“
Tasub mõelda ka sellele, et pilves ei pruugi andmed niimoodi hallatud ja varundatud olla kui senini harjutud. „Soovides ligipääsu kolm kuud tagasi lahkunud müügimehe meilidele, selgub, et majasisene admin sellega aidata ei saa.“
Raimo Seero tõi välja ka põhjuse, miks ärikriitilise tarkvara ümberkolimine tuleks jätta kogenud IT partneri hooleks: „Pilve kolides pead taasteplaanidele rohkem tähelepanu pöörama kui majasiseste süsteemide puhul. Kuna välise infrastruktuuri töökindlust kontrollida ja tagada ei saa, peab tarkvara olema riketele vastupidav ja töökindel, sest kui pilveteenuse tugi ära kaob, peab tarkvara ise hakkama saama.“
Vaata Pilvekonverents 2016 fotogaleriid.