Autor: Aali Lilleorg • 8. oktoober 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Euroopa suurimal rohetehnoloogia võistlusel tuli esikoht Eestisse

Kaido Siimon, Mari-Ann Meigo ja Märt-Erik Martens meeskonnast Gleather võitjate väljakuulutamisel.
Foto: Startup Estonia
8. oktoobril selgusid Tallinna Kultuurikatlas Euroopa parimad alustavad rohetehnoloogia iduettevõtted. Kaks päeva väldanud ClimateLaunchpad Euroopa finaalvõistlus tõi Tallinnasse kokku 30 riigi 87 parimat iduettevõtet . Pea 20 000 euro suurust auhinnafondi ning ihaldatud pääsu Climate-KIC ärikiirendi programmi olid jahtimas ka 3 Eesti meeskonda - Gleather, WildAr ja BugBox. Esikoha võitis Eesti iduettevõte Gleather.

Rahvusvahelise võistluse üldvõitjaks tuli Eesti startup Gleather, kes toodab želatiinist nahalaadset materjali ja aitab seeläbi säästa keskkonda nahatootmisest tekkivatest kahjulikest ainetest. Žürii sõnul oli otsus üksmeelne ning eriti kiideti Gleatheri selget esinemist laval ning väga konkreetset äriplaani. Ka Gleatheri asutaja Mari-Ann Meigo usub, et võit tuli tänu suurele tööle ning väga detailselt läbimõeldud äriideele. „Tegeleme ühtlasi teemaga, mis kõnetab kõiki, seega võrreldes mõne abstraktsema lahendusega on meie ideed väga lihtne mõista,“ sõnas Meigo.

Teise koha võitnud Sponge Türgist loodab oma spetsiaalse vetthülgava materjalitehnoloogia abil puhastada maailma ookeanid õlijääkidest. Kolmas koht läks sel korral Suurbritannia idufirmale Chrysalis, mis tegeleb keskkonnasäästliku biokütuse tootmisprotsessi arendamisega. Esikolmikut premeeritakse rahalise auhinnaga ning kümme parimat meeskonda pääsevad ka Climate-KIC ärikiirendisse, kus ootavad ees kogenud mentorid ja investorid, et aidata ideest kasvatada tõeline maailmamuutev keskkonnasõbralik ettevõte.

Žürii liikme ja Eesti ühe edukaima rohetehnoloogia iduettevõtte Skeleton Technologies juhi Taavi Madiberki sõnul oli tase sel aastal väga tugev ning märkimisväärselt vaheldusrikas. Mõned ideed eristusid väga selgelt oma majandusliku ja keskkonnaalase potentsiaaliga. Viimaste hulka kuulub kindlasti ka Gleather: „Riskid on kõrged ning ettevõtte järgmisele tasemele viimine suur väljakutse, aga esitus oli väga hea ning nende selgelt defineeritud turg näitab, et Gleatheri reaalne potentsiaal on täna esinenud ettevõtete seast kindlasti üks suuremaid,“ kommenteeris Madiberk.

ClimateLaunchpad on pühendunud keskkonnasõbralikuma maailma loomisele ning tänu rahvusvahelisele võistlusprogrammile liituvad selle missiooniga igal aastal sajad meeskonnad üle Euroopa. „Kliimamuutuse peatamiseks piisab 100 000 iduettevõttest ning ClimateLaunchpad annab selle eesmärgi täitmisele oma väikese, kuid väga olulise panuse,“ sõnas ClimateLaunchpadi algataja ja tegevjuht Frans Nauta finaalvõistluse avatseremoonial.

Finaalvõistluse toomine Tallinnasse on oluline märk Eesti tugevast positsioonist rohetehnoloogiaid väärtustavate riikide seas ning tunnustus Eesti kiirelt kasvavale iduettevõtete ökosüsteemile. ClimateLaunchpadi Eesti peakorraldaja Marit Sall usub, et tänavune üritus suurendab kohalike iduettevõtete rahvusvahelist nähtavust ning innustab kõiki uue põlvkonna ettevõtjaid, kes oma äriideega alustamist täna alles kaaluvad.

ClimateLaunchpadi toimumist Eestis toetasid Climate-KIC, Eesti Keskkonnaministeerum, Eesti Energia, Euroopa Liit, Tallink, Tehnopol, PAKRI Teadus- ja Tööstuspark jt. Ürituse Eesti-poolne peakorraldaja on Startup Estonia, mida rahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755