• 27.10.16, 14:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Risto Hinno: Avalik sektor on võtnud suuna e-teenuste kliendikesksusele

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi infoühiskonna teenuste arendamise osakonna nõunik Risto Hinno rääkis täna Tallinnas toimunud IT- ja ärianalüütikute konverentsil „Analysis Conference Estonia 2016“, et tarbijate ootused avalike teenuste kvaliteedile on muutunud.
Risto Hinno: Avalik sektor on võtnud suuna e-teenuste kliendikesksusele
Hinno märkis oma ettekandes, et ka avalik sektor peab suutma pakkuda kliendikeskseid lahendusi ning teadlik töö selle nimel on alanud. „Avalikud teenused on oma olemuselt bürokraatlikud – avalduste esitamine, aegade broneerimine jne. Samas ei ole avaliku sektori eesmärk tegelikult bürokraatiat toota, vaid selle abil väärtust luua. Näide – selleks, et arsti juurde minna, on vaja aeg ette broneerida. Bürokraatia abil loob avalik sektor väärtust ka riigikaitses, sotsiaalhoolekandes, turvalisuses,“ rääkis Hinno.
Tema sõnul peitub risk selles, et kui bürokraatia pole kliendikeskne, võib see teenuse väärtust hoopis vähendada. Näiteks võivad meil olla parimad arstid, kuid sellest pole erilist kasu, kui me ei saa talutava pingutusega arsti juurde aega broneerida.
Kliendikesksed lahendused
CRM-tarkvara seminar hankijatele ja loojatele: Kuidas kliendiandmeid tulemuslikult ja uue seaduse järgi kasutada? 
toimub 22. novembril 2016Original Sokos Hotel Viru konverentsikeskuses
Tutvu programmiga ja registreeru SIIN
Hinno osutas, et täna puudub konkreetne ülevaade, kui palju ressurssi kulutatakse Eestis avalike teenuste osutamisele, milline on klientide rahulolu nende teenustega ning kui palju klientide aega need teenused kulutavad. „Oleme asunud seda probleemi lahendama – ikka eesmärgiga vormida analüüsi tulemusel avalikud teenused kliendikesksemaks.“
Olulise sammuna lõi MKM-i infoühiskonna teenuste arendamise osakonnas avalike teenuste kataloogi (https://www.mkm.ee/et/teenuste-otsing). See toimib e-kanalites osutatavate avalike teenuste andmebaasina, mille abil alustati esmase statistika kogumist – teenuse osutamise kordade arv, klientide rahulolu tase, klientide ajakulu, teenuse osutamise kulu avalikule sektorile.
„Meie eesmärk on jõuda sinnani, et Eestis hakataks avalikke teenuseid teadlikult juhtima,“ ütles Hinno. „Ka avalikus sektoris tuleb võtta vastutus ning omandada oskused analüüsimiseks ja teenuste juhtimiseks. Oluline on arvestada ka väärtust, mida ametnike tegevused ja pakutavate teenused annavad.“
Ka Euroopa Liidu struktuurivahenditest toetuste taotlemisel nõutakse, et investeeringu ja loodava väärtuse vahel oleks seos. Kui see seos on ebaselge, tuleb raha taotleda eraldi voorus äri- ja kasutatavuse analüüside läbiviimiseks.
Hinno kutsus analüütikuid ja arendajaid üles andma oma panust Eesti avalike teenuste kliendikesksemaks arendamisel. Esiteks saavad nad nõuda paremaid avalikke teenuseid ning anda asutustele tagasisidet. Teiseks võiksid avalikule sektorile teenuseid osutavad ettevõtted nõuda tellijalt selgitust, mille jaoks tellitavat teenust vaja on ja kuidas see aitab üldsusele väärtust luua. Kui tellija seda ei sõnasta, võiks analüütik/arendaja seda ise teha. Arusaam, kuidas kellegi tehtu aitab suuri eesmärke täita, võimaldab luua teenuseid, süsteeme ja lahendusi, mis ka tegelikult väärtust loovad.
„Ning loomulikult on oodatud igasugused ideed, kuidas võiks avalikke teenuseid uutmoodi osutada, analüüsida ja arendada. Eesmärk on ju meil ühine – avalik sektor, mis loob minimaalse bürokraatiaga maksimaalselt väärtust,“ ütles Hinno.
Nortali korraldatud IT- ja ärianalüütikute konverents „Analysis Conference Estonia 2016“ tõi Tallinnasse kokku üle 160 IT- ja ärianalüütiku rohkem kui 50 ettevõttest nii Eestist kui ka lähiriikidest. Konverentsi eesmärk oli jagada teadmisi ja kogemusi IT-teenuste arendamisel nii era- kui ka avalikus sektoris ning leida ühiselt lahendusi, kuidas muuta arendusprotsess veelgi kliendikesksemaks ja elimineerida kitsaskohad.

Seotud lood

Uudised
  • 04.10.16, 23:10
Nortal ühineb Rootsi ettevõttega Element ja loob uue teenuskontseptsiooni
Nortal ühineb läbi aktsiavahetuse Rootsi ettevõttega Element, mis on Põhja-Euroopa juhtiv strateegia- ja tehnoloogiaettevõte B2B turunduse ja müügi vallas. Ühinemise tulemusel lisandub Nortali teenuseportfelli uus ärisuund – Revenue Science, mis keskendub strateegilisele analüütikapõhisele kliendikontaktide genereerimisele, juhtimisele ja realiseerimisele.
Uudised
  • 23.12.16, 13:51
Alamäe: peame tegema kergelt hullumeelseid käike
Äripäeva aasta ettevõtja tiitlile kandideerinud Priit Alamäe sõnul peab Eesti ühiskond olema leidlik ning vajadusel tegema isegi hullumeelsena näivaid käike.
Uudised
  • 09.02.17, 08:47
Uue riigihangete registri jaoks valmisid esimesed tehnilised lahendused ja kujundus
Uue riigihangete registri arendusprojektis on valminud esimene osa – kasutajate vajadusi arvestav kujundus, otsingusüsteem ja töölauavaade. Rahandusministeeriumi, Rahandusministeeriumi Infotehnoloogiakeskuse ning tarkvara ja ärikonsultatsioonide ettevõtte Nortal loodav register jõuab kasutajateni 2018. aastal.
Uudised
  • 28.09.16, 22:18
Alamäe: Eesti majandus on keev konn
Äripäeva konverentsil Äriplaan esinenud Nortali omanik Priit Alamäe võrdles Eesti majandust keema läinud konnaga.
  • ST
Sisuturundus
  • 28.04.23, 15:28
TalTech pakub võimalust toetada edukaid tudengeid ja põnevaid projekte
Alarahastatud haridus ning õppejõudude ja teadlaste madalam palgatase võrreldes teiste riikide ülikoolidega on tekitanud Eestis tugeva probleemi järelkasvuga. Sageli arvatakse, et ülikoolidel riigiasutusena on rahastus alati olemas, ent tegelikkuses on teadustööga tegelemisel, maailmatasemel projektide loomisel ning teadustaristu arendamisel oluline osa erasektori toetusel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele