22. detsember 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Peeter Marvet annab nõu, kuidas valida oma firmale hea domeeninimi

Zone.ee turva- ja turunduse evangelist Peeter Marvet
Foto: Andres Haabu
Ettevõtte alustamisel või tegevuse laiendamisel välismaale tuleb teha üks väga oluline otsus – valida domeeninimi. Kuidas teha tähtis otsus nii, et sellest ärile kasu ja mitte kahju tekiks, selgitab Zone.ee turva- ja turunduse evangelist Peeter Marvet.

Sageli soovitakse otsingus parema positsiooni saamise nimel endale levinud sõnaühendit, millest sünnivad nimed nagu “käpikud24”, unustades ära, et see annab vaid väikse protsendi leitavusest. Konkurentidest eristumise teeb see keeruliseks, samuti on nii raske võõrkeelseid kliente püüda.Kui on plaan müüa Euroopas, siis võiks ostjale otsustamise lihtsamaks teha ja valida tippdomeen .eu. Väikse Eesti firma asemel tasub ennast esitleda Euroopa Liidu ettevõtjana – ühtne seadusruum lisab turvalisust.Läbi tasub proovida ka võimalikke nimevariante nii tuntud kui uutes tippdomeenides (nt .beer, .pink või .agency) ja valida domeeni saadavusest lähtuvalt ka ärinimi või kaubamärk.Nimi tuleks valida selline, mida on lihtne öelda ja meelde jätta. Mõelda tasub näiteks raadioreklaami peale või sellele, et kliendid saaksid lihtsalt edasi soovitada.Internetis mõtle suurelt. Eestis müüa on tore, kuid tehniliselt väike täiendus kaardimakse või rahvusvahelise postiteenuse lisamisel suurendab turgu automaatselt mitutuhat korda. Rääkimata lehe tõlkimisest inglise keelde.Veebirakendused tulevad kenasti toime ka mitme domeeni teenindamisega – käpikupood võib vabalt töötada korraga domeeni käpikud24.ee ja bestmittens.eu peal.Olulisemate turgude domeenid tasub ärinime või kaubamärgi kaitseks ära registreerida ka siis, kui on plaan tegutseda kõikjal sama domeeni pealt. Hilisemad kaubamärgivaidlused on oluliselt kulukamad.Oma kaubamärki luues peab arvestama ka teistele kuuluvate kaubamärkidega. Kui kasutamiseks õigus puudub, siis tõenäoliselt tuleb omanik seda millalgi endale tagasi nõudma.Kui domeeninimes sisaldub täpitähti, siis tuleks registreerida kindlasti ka ilma nendeta nimekuju. Kasutajad on harjunud täpitähevaba internetiga, lisaks on seda mõistlik kasutada e-posti puhul.Domeeninime mõistlik pikkus on 1-2 sõna. Nii on seda lihtne meeles pidada ja väiksem tõenäosus valesti kirjutada.Nime peab olema lihtne öelda. Näiteks news.com või osta.ee ongi juba hea domeeninimi. Aga näiteks Mitmekülgse Puitmaterjali Tootmise Eksperdid OÜ asemel tuleks küll valida nimi, mida on lihtne öelda ja meelde jätta nii oma töötajatel kui klientidel.Sidekriips domeeninimes on kasutajale peavalu, sellest tasub hoiduda.

Domeeninime valimine on sama oluline, kui õige äri- või brändinime leidmine. Selleks tuleb võtta aega, kaaluda erinevaid võimalusi ja teha rahulik valik. Tüdimusest ühe ära valimine selleks, et oleks lihtsalt valitud, ei ole kindlasti hea mõte.

Autor: Peeter Marvet

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755