Eesti Energia e-kanalite valdkonnajuht Päärn Brauer rääkis konverentsil Mobile first!, et maja sees välja mõeldud asjad ei pruugi ühtida kliendi ootustega ja maailma parim äpp sünnib koostöös kasutajatega.
- Eesti Energia e-kanalite valdkonnajuht Päärn Brauer
Brauer rääkis Eesti Energia kogemusloos, et kõik nende e-kanalid kuuluvad IT alla. Mobiilirakenduste arendamisel on suurimaks väljakutseks andmepõhine juhtimine ja praegu valmistatakse ette platvormi, et minna uutele turgudele.
Suuremad e-kanalid on Energia.ee ja Elekrilevi.ee. „Meil on ka Eesti Energia äpp, mis on tunnistatud maailma parimaks äpiks. Saime šeigiga kätt suruda ja tõesti ongi maailma parim,“ tundis Brauer head meelt.
Eesti Energia puhul ei saa öelda, et üle poolte kasutajatest käiksid mobiilis. Energia.ee-st moodustavad mobiili sessioonid 15 protsenti ja Energia.ee-s koos äpiga on neid 45 protsenti. Samas on äpi kasutaja Braueri sõnul lausa viis korda aktiivsem kui veebikasutaja.
Kesksel kohal tarbimisajalugu
E-kanalite valdkonnajuhi sõnul suhtutakse äppi kui põhiäri toetavasse funktsiooni, millel on kesksel kohal tarbimisajalugu. Viimase teeb võimalikuks kauglugemine, mis tähenda, et kui käia äpis isegi vaid kord kuus, siis info on kõik ilusti olemas ja ise midagi tegema ei pea.
„Kui äpil on kesksel kohal tarbimisajalugu, siis meie klientidel aitab tarbimisajalugu oma tarbimist jälgida, juures on olulised soovitused, mis kell tasub elektrit tarbida ja mis kell mitte. Ka homsed hinnad on võrdluseks juures,“ seletas Brauer.
„Lepingut äpis sõlmida ei saa, see on lihtsalt info vaatamise koht ja me ei kavatsegi seda sinna panna,“ lisas ta
Fännid palusid vabandust, et avasid äpi vaid korra nädalas
Selleks, et leida üles äpi head ja vead ning sellele vajadusel vunki juurde lisada, otsustati koostöös Emoriga teha fookusgrupi uuring. „Emor aitas meil värvata inimesed ja me istusime klaasi taga ja kuulasime, kuidas meie äpist räägitakse.“
Tõdeti, et äpil on lausa nii tõsiseid fänne, kes lausa palusid vabandust, et neil pole aega rohkem kui korra nädalas äppi avada. Välja tuli muudki huvitavat, mida äpi abil kontrollida ja millest ettevõttel endal aimugi polnud.
Kuid enamasti oodatakse äpilt lihtsaid ja loogilisi asju, näiteks pikemat tarbimisajalugu või erinevate perioodide võrdlusi, resümeeris Brauer kasutaja ootused.
Õppetunnid
Järjest rohkem ollakse valmis tegema keerukamaid asju mobiilis.Liiga palju kombinatsioone erinevat tüüpi lepinguga klientidele ei ole hea mõte. Kasutajakogemus peaks olema universaalsem.Jälgima peab pidevalt tehnoloogiate muutumist.
Autor: Merit Pärnpuu, Äripäeva ajakirjanik
Seotud lood
Mobi Labi tegevjuht Veiko Raime jagas 18. aprillil toimunud IT-uudiste korraldatud konverentsil Mobile first! praktilisi õppetunde ja soovitusi, mida mobiilirakenduste arendamisel silmas pidada.
Tippjuhtkonna mõttemall ütleb kiiresti, et ITd ei ole vaja. Siis tuleb IT-juhil oma ideid müüma hakata, aga selleks tuleb osata õigetele nuppudele vajutada.
Eesti Energia alustab lähiajal elektrijaamadesse, õlitehastesse ja kaevandustesse reaalajas põlevkivi parameetreid mõõtvate seadmete paigaldamist, mis muudab kogu tootmisprotsessi nutikamaks ja tõhustab andmeanalüütikat.
Suurbritannia ajakiri Capital Finance International tunnustas Eesti Energia mobiiliäppi auhinnaga „2017 Best Energy-Saving App Baltic Award“. Auhind anti IT-valdkonnas eesrindlike ning kliendi mugavust väärtustavate teenuste ja lahenduste loomise eest.
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele