Autor: Aali Lilleorg • 1. juuni 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Leedus auhinna saanud Smart-IDd kasutab juba paarsada tuhat inimest

Keskel Leedus auhinna saanud SK ID Solutionsi juhataja Kalev Pihl
Foto: Erakogu
Eestis SK ID Solutionsi loodud elektroonilise identiteedi lahenduse Smart-ID kasutusele võtnud juba 50 000 inimest. Kokku on Smart-ID kasutajaid Baltikumis üle 200 000. Smart-ID pälvis Leedus riikliku ettevõtlusauhinna konkursil prestiižika tiitli Aasta teenus 2017.

Smart-ID kasutajaskond on stabiilselt suurenenud iga päev ning tänaseks on Baltikumis ületatud 200 000 unikaalse Smart-ID kasutaja verstapost. Kui Eestis on Smart-ID kasutajaid pisut enam kui 50 000, siis Lätis on uue autentimisvahendi võtnud kasutusele juba 100 000 ning Leedus 60 000 inimest. Ühes päevas kasutab Smart-IDd keskmiselt 45 000 inimest.

Eelmisel nädalal pälvis Smart-ID Leedus riikliku ettevõtlusauhinna konkursil prestiižika tiitli Aasta teenus 2017. Žürii hindas nominentide juures innovaatilisust, loodud lisandväärtust, kasutajate rahuolu ja konkurentsivõimet. Konkursi 12 kategoorias osales 150 toodet ja teenust.

„200 000 Smart-ID kasutajat ja stabiilselt suurenev tehingute arv näitab selgelt, et Balti riikide inimesed tundsid puudust mugavast ja turvalisest autentimisvahendist. Kõige kiiremini kasvab Smart-ID kasutajate hulk praegu Lätis, kus siiani praktiliselt puudus mugav elektrooniline autentimisvahend,“ ütles SK ID Solutionsi lisateenuste ärijuht Liisa Lukin. Ta lisas, et Leedu Aasta teenus 2017 auhind on SK ID Solutionsi jaoks väga oluline saavutus, mis illustreerib Smart-ID sooja vastuvõttu ja vajalikkust Leedus.

Lisaks SEB Pangale, Swedbankile, DigiDoc portaalile ja teistele e-teenustele on nüüd võimalik Smart-IDd kasutada ka Eesti Gaasi iseteeninduses ning LHV interneti- ja mobiilipangas. Telia kliendid saavad ka nüüd ettevõtte iseteeninduskeskkondades end autentida ka Smart-ID abil.

„See on järjekordne samm selle suunas, et pakkuda kliendile just talle sobivaimat ja mugavaimat võimalust meie iseteeninduse kasutamiseks. Mobiil-ID puhul näeme oma klientide puhul üha kasvavat kasutusaktiivsust ning loodame olla sarnase trendi tunnistajaks ka Smart-ID puhul,“ ütles Telia Eesti süsteemide arenduse ja halduse allüksuse juhi Ergo Tars.

Innovaatiline ja mugav Smart-ID toimib lihtsal põhimõttel: kasutaja laadib Google Playst või App Store’ist nutiseadmesse Smart-ID rakenduse ning tuvastab oma isiku Mobiil-ID või ID-kaardi abil. Nii nagu ID-kaardi ja Mobiil-ID jaoks, on ka Smart-ID kasutamiseks vaja PIN1 ja PIN2-koode, mille kasutaja loob samas rakenduses. Smart-ID kasutamine on tasuta. Rohkem infot: smart-id.com.

SK ID Solutions on spetsialiseerunud rahvusvaheliste e-identiteedi lahendustele ja on Eesti riigi partner sertifikaatide väljastamisel isikut tõendavatele dokumentidele. Erinevate riikide kodanikel võimaldatakse e-teenustesse sisse logida ning digitaalallkirju anda. SK ID Solutions teenindab enam kui 600 organisatsiooni, mille hulgas on nii finants-, tervishoiu- kui ka muud era- ja riigisektori e-teenused. Meie teenustel on Eestis üle 600 000 lõppkasutaja.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755