Autor: Edward Rebane • 28. august 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-residentsus panga pilgu läbi

Edward Rebane
Foto: Mihkel Nestor, SEB majandusanalüütik
Kuna karmide nimedega regulatsioonid panevad pankadele hulga kohustusi, on Eesti pangad e-residentide suhtes ettevaatlikud, selgitab SEB panga väikeste ja keskmiste ettevõtete segmendi juht Edward Rebane Äripäevas.

E-residentsuse eesmärk on soodustada Eesti majanduse, teaduse, hariduse ja kultuuri arengut, luues võimaluse kasutada e-teenuseid Eesti digitaalse dokumendiga ka isikutel, kes ei ole Eesti residendid. Selle projekti ambitsioon on suur. Kindlasti on tegemist ideega, mis väärib suurt tunnustust ning tõstab Eesti mainet e-riigina.

Pangakonto avamine on e-residentidele pikk ning vaevanõudev protsess, kuna pangad on lisaks kohustatud koguma mitmesuguseid andmeid nii kliendisuhte loomisel kui ka hiljem kogu kliendisuhte jooksul. Pangad peavad kontrollima nii andmete õigsust kui ka tehinguid ning nende raha päritolu. Eksitused selles valdkonnas on viinud rahvusvahelisi panku viimastel aastatel ajaloo suurimate trahvide ja reputatsioonikahjudeni. Ning see on põhiline vastus küsimusele, miks Eesti pangad on e-residentide suhtes ettevaatlikud.

Loe lähemalt Äripäevast.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755