Autor: ITuudised.ee • 5. juuni 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Nüüdsest saab avada pangakonto kontorit külastamata

Veriffi tegevjuht Kaarel Kotkas
Foto: Andres Haabu
Kui varem tuli pangakonto külastamiseks vältimata kontorit külastada, siis alates juuni algusest saavad kõik Eesti residendid avada LHV pangakonto viibides ise kasvõi teispool maakera. Pangakonto avamiseks on tarvis internetiühendust, veebikaameraga arvutit ja isikut tõendavat dokumenti.

Innovaatilise lahenduse kasutuselevõtmiseks sõlmis pank koostöölepingu Eesti tehnoloogia ettevõttega Veriff, mis pakub virtuaalset isikutuvastamise teenust. LHV jaepanganduse juhi Andres Kitteri sõnul eelnes lahenduse kasutusse võtmisele aasta pikkune testperiood. “Panga jaoks on kõige olulisem turvastandardite kõrge taseme säilitamine – selles osas me järeleandmisi ei tee. Lisaks pidime integreerima Veriffi oma infotehnoloogilisse süsteemi nõnda, et kõik võimalikud tarkvara ühildamise probleemid oleksid lahendatud – klient tahab laitmatut tulemust ja kogemust,” rääkis ta.

Pangakonto 15 minutiga

Kitter soovis lisada, et nüüdsest on kõigil Eesti kodanikel pangakontot oluliselt mugavam avada. “Maapiirkondades või saartel elavad inimesed pidid kulutama tunde selleks, et pangas käia – enam pole see vajalik. Sealjuures on enamik Eesti inimesi puutunud kokku füüsiliste järjekordadega pangakontorites. Kaotame selle pudelikaela ära – pangakonto võib avada kasvõi oma elutoa diivanilt ning see võtab vähem kui 15 minutit,” selgitas ta.

Veriffi tegevjuht Kaarel Kotkas rääkis, et tehnoloogia võimaldab kasutada kõrgeimaid turvastandardeid, kuid riskide täielikuks maandamiseks kaasneb pangakonto avamisele ka vestlus teenindajaga. “Koostöös tehnoloogiliste lahendustega saab isikut tuvastada isegi täpsemalt. Näovõrdluse algoritmid ja esitatud andmete kontroll vastu riiklike andmebaase võimaldab märgata ka ohumärke, mis inimsilmale märkamatuks jäävad. Protsessi osaks on ka vestlus spetsialistist klienditeenindajaga, kes annab isikusamasuse tuvastamisel viimase kinnituse. Julgen väita, et tegemist on turvalisema lahendusega kui klassikaline näost näkku isikusamasuse tuvastamine,” rääkis ta.

E-residendid peavad veel ootama

Kotkas soovis tänada endist Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Taavi Kotkat, kuna just tema algatusel alustati 2015. aasta sügisel seadusandluse kohandamist, et eraettevõtted virtuaalset isikutuvastamise teenust pakkuda saaksid. “Tollane visioon oli töötada välja nii juriidilised kui tehnoloogilised alused selleks, et e-residendid saaksid avada pangakonto kontorit külastamata – oleme sellele üpris lähedale jõudnud,” ütles Kotkas.

Kitteri sõnul töötab LHV pank selle nimel, et võimaldada pangakonto avamist kontorit külastamata ka kõigile Eesti e-residentidele, kuid see nõuab veel aega. “Oleme käivitanud turvatestide läbiviimise ning plaanime sellist võimalust e-residentidele kindlasti pakkuda – kuid kindlat tähtaega pole hetkel veel võimalik lubada. Kõigepealt tuleb tagada süsteemi laitmatu toimimine,” rääkis ta.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755