Autor: ITuudised.ee • 7. september 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Idufirma Dermtest laienes Saksamaa turule

Foto: Erakogu
Eesti telemeditsiini idufirma Dermtest laienes Saksamaa turule pärast 10 kuud põhjalikku eeltööd. Sõlmiti esimene leping perearstikeskusega ja dermatoloogia kliinikuga NRW liidumaal.

“Võib ju arvata, et sakslased ei taha väiksest Eesti ettevõttest midagi kuulda, kuid tegelik olukord on pigem vastupidi ja Eesti kuvand innovatsioonijulgest riigist on kaasa aidanud. Aasta tagasi olime seal tavalised IT-unistajad, kuid nüüdseks oleme loonud palju väärtuslikke kontakte erialaühendustega, kliinikute võrgustikega, mitmete haigekassadega” selgitas Dermtesti tegevjuht ja kaasasutaja Priit Kruus.

Sakslased teavad, et nad on tervishoiu digitaliseerimise pikalt maha maganud ja proovivad nüüd jõuga teistele riikidele järgi jõuda. See loob maailma ühel suurimal tervishoiuturul võimaluse. “Oleme arvutanud, et Dermtest suudaks näiteks Saksa kindlustustele kokku hoida ligi 100 miljonit eurot aastas – puhtalt seeläbi, et ravi alustatakse varem ning samuti on kogu protsess mõistlikumalt tööle pandud” märkis Kruus.

Samas ei ole Dermtesti edu välismaal üllatus, sest Eesti dermatoloogide poolt välja töötatud teenus on ennast tõestanud ning Eestis ja ka Leedus juba 3 aastat toiminud. Rakendust kasutab 200 klinitsisti ja avastatud on üle 100 nahavähi juhtumi. Teenus on viinud nahaarsti nõu digitaalselt kohtadesse, kus varem puudus spetsialisti kohalolu, nagu näiteks Hiiumaa, Räpina või Põltsamaa.

Dermtest ühendab oma teenusega perearstid ja eriarstid ning annab perearstidele vajalikud digitööriistad, et pakkuda eriarsti taseme diagnostikat ja ravi inimese kodu lähedal. Dermtesti ambitsioon ei lõppe nahavähi probleemi lahendamisega. On mitmeid haigusi mille ennetust ja varajast avastamist saab sarnase telemeditsiini mudeli abil parandada.

“Pikad ravijärjekorrad on probleem kõigis arenenud riikides, kuid digitaliseeritud raviprotsessid aitavad seda leevendada. Digiteenus tervishoius peab jälgima ravi parimaid praktikaid ja tunnustatud meetodeid, kuid samas pakkuma lisaväärtust sujuvama kommunikatsiooni näol. Nii saame parandada ravitulemusi ja suurendada kättesaadavust” kirjeldas Kruus ettevõte

filosoofiat.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755