Nii mõnelgi korral on Hermlini sõnul juhtunud, et pärast eelnimetatud mittevastavusele tähelepanu juhtimist parandatakse viga nii, et töötajate kogemusele esitatavad nõuded muudetakse osaks hankeobjekti tehnilisest kirjeldusest. Kuid ka see ei ole õige, sest riigihangete seadus (§ 87 lg 2) sätestab selgelt, et tehnilises kirjelduses esitatakse hankelepingu esemeks olevate asjade või teenuste omaduste ja neile esitatavate nõuete loetelu ning see ei hõlma võimalust esitada nõudeid pakkuja töötajate varasemale kogemusele. Seega on tehnilises kirjelduses töökogemusele nõuete esitamine nii seaduse teleoloogilisest kui grammatilisest tõlgendusest lähtuvalt ebakorrektne. Lisaks tuleb tähelepanu pöörata ka riigihangete seaduses §-i 114 ja §-i 87 omavahelistele seostele. RHS §-i 87 lg 2 toob välja, milliseid nõudeid saab hanke tehnilises kirjelduses esitada ja § 114 kinnitab, et pakkumuse vastavustingimuste hindamisel lähtutakse tehnilisest kirjeldusest tulenevatest nõuetest.
Hermlin rõhutas, et ehkki uus seadus on muutmas riigihangete korraldamist paindlikumaks ja lihtsamaks, tuleks hankijatel alati hankele seatud kvalifitseerimis- ja vastavustingimused ning hindamiskriteeriumid korralikult läbi mõelda. „Iga hankija esmane huvi on mõistagi saada vajalik teenus parima hinna-kvaliteedi suhtega, ent kui hange pole läbi viidud kooskõlas seadusega, võib see kaasa tuua kuluka vaidlustusmenetluse ja hankemenetluse venimise. Halvimal juhul võidakse ka hange hankija vea tõttu kehtetuks tunnistada,“ ütles Hermlin.
Seminar hankijatele ja pakkujatele!
toimub 22. novembril Roseni Tornis. Tule osalema! Registreeru SIIN