Euroopa Parlamendis küberkaitse raporti koostanud Urmas Paet kinnitas, et EL vajab kümneid tuhandeid küberkaitse eksperte.

- Europarlamendi liige Urmas Paet. Foto: Raul Mee
"Konverentsil tulid panelistid ühe probleemi juurde uuesti ja uuesti tagasi – Euroopa peab koolitama rohkem kübereksperte," ütles Paet. "Nõustun 100% ning olen seda ka oma raportis rõhutanud," lisas ta.
Teise teemana, mida eilsel konverentsil arutati, tõi Paet välja rahvusvahelise õiguse kehtimise küberruumis. "Oluline on arusaam, et rahvusvaheline õigus kehtib ka küberruumile. Tallinn Manual 2.0 jagab selles osas olulisi juhtnööre," lisas ta.
Paeti sõnul on küberkaitse kiiresti kasvavate riskide tõttu nii Eestis kui Euroopas tervikuna oluline teema. "Samas tuleb nii ELi liikmesriikides kui ELis veel pingutada, et võimalikele riskidele adekvaatselt vastu seista, sest edukas küberrünnak võib maksta elusid. Näiteks võivad traagilised olla küberrünnakute tagajärjed tuumajaamale, lennujuhtimiskeskusele või haiglatele," märkis ta.
Europarlamendi liikmed hääletavad Paeti küberkaitse raportit järgmisel nädalal täiskogu istungil Strasbourgis. Muuhulgas on seal soovitatud tihendada küberkaitsealast koostööd nii ELis sees kui ka NATOga, koolitada enam küberkaitse eksperte ning korraldada ühisõppusi.
Eilse konverentsi esimeses paneelis, mis puudutas ELi ja NATO küberkaitsekoostööd, kõnelesid lisaks Paetile Eesti kaitseväe juhataja kindral Riho Terras, NATO uute ohtude asepeasekretär Antonio Missiroli ja Euroopa välisteenistuse julgeolekupoliitika osakonna juhataja Pawel Herczynski.
Teises osas, mis käsitles küberkaitse võimalusi ja väljakutseid, võtsid sõna NATO küberkaitsekoostöö keskuse strateegiateadur Siim Alatalu, Euroopa kaitseagentuuri võimekuse, relvastuse ja tehnoloogia direktoraadi teabe parema kvaliteedi üksuse juhataja Christopher Stace ning Microsofti ELi asjade esindaja Maciej Surowiec.
Seotud lood
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.