Autor: Raido Tamar • 1. november 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

3 sammu, kuidas Google’is paremini leitav olla

Raido Tamar
Foto: Erakogu
SEO on oluline iga veebilehekülje jaoks, mille kaudu müüakse mõnda teenust või toodet. Enne SEO tegevuste planeerimist tasub turundajatel ja ettevõtte juhtkonnal läbi teha kolm olulist sammu, soovitab Eesti üks kogenumaid SEO spetsialiste Raido Tamar.

SEO ehk otsingumootorite optimeerimine on veebilehe muutmine ja parandamine veebilehekülje külastatavuse tõstmiseks ja Google otsingus positsioonide parandamiseks. Turundusplaani ja eelarve koostamisel tuleb arvestada optimeerimistööga, mis on mõistlik teha läbimõeldud strateegia alusel ja võimalusel kaasata kogenud SEO spetsialist.

Enne tegevuste planeerimist peab iga turundaja ja ettevõtte juht teostama mõned olulised sammud.

SAMM 1: Teosta SEO analüüs

Alustada tuleb olemasoleva veebilehekülje SEO analüüsi teostamisega. Põhjalik SEO analüüs on tulemusliku otsingumootoritele optimeerimise alus. Analüüs annab ülevaate sinu veebilehekülje seisukorrast: lihtsalt öeldes selgitab välja, kuivõrd hästi on SEO potentsiaali lehel ära kasutatud.

Turul on palju erinevaid tasuta SEO analüüse ja tarkvarade poolt loodud raporteid, kuid meeles tuleb pidada seda, et need tarkvarad ei mõista sinu äriloogikat ja kõige tähtsamaid märksõnasid või sisulehti, millega soovid rohkem külastusi saada. Antud analüüse annab kasutada ühe sisendina, kuid mitte SEO plaani alusena.

Google’i algoritmis on üle 200 faktori. Oluline on mõista, millised SEO vead on kriitilised ja millised võib rahumeeli liigutada tööde nimekirjas vähemolulisele kohale. Kõiki neid faktoreid ei ole realistlik optimeerida nii ajamahtu kui veebilehe tehnilist võimekust arvestades. Otsingumootoritele optimeerimisel kehtib 80/20 reegel ehk just võtmetähtsusega faktorite optimeerimine garanteerib parima tulemuslikkuse.

Esmalt tutvu enda veebilehekülje otsingutulemustega ja tee sama ka konkurentide kohta.

Enda veebilehe otsingutulemustega tutvumiseks sisesta Google otsing: site:domeeninimi.ee

Tulemuseks kuvatakse sinu veebilehekülje kõik indeksseeritud lehed, nende Googles kuvatavad meta pealkirjad, kirjeldused ja URL-id.

Otsingukäsk aitab ka tuvastada kiiresti suured probleemid nagu otsingumootoritele blokeeritud lehed, näiteks 26.10.2018 seisuga on Magistrali keskuse leht otsingumootoritele blokeeritud robots.txt failis ja seeläbi kuvatakse lehe kohta informatsiooni “Selle lehe kohta pole teavet saadaval”:

Lihtsalt öeldes Google’i otsing ei pääse blokeeritud lehe sisule ligi ja ka seetõttu ei ole võimalik lehte edukalt otsingutulemuste jaoks hinnata ega kuvada. Tegemist on probleemiga, mille saab tuvastada ja lahendada vaid mõne minutiga.

Esimene soovitus on teostada põhjalik SEO analüüs, mis annab hea ülevaate sinu veebilehe olukorrast ja aitab mõista, mis tööd ja arendused aitavad kõige paremini sinu veebilehel SEO edu tagada.

SAMM 2: Teosta või telli märksõnade analüüs

Järgmiseks sammuks on oluline kaardistada teemavaldkonnad, millega soovid Google’is paremini välja tulla. Seejärel saab täpsemalt analüüsida teemapõhiseid märksõnu, et määrata ära reaalsed otsingumahud. Õigeid märksõnu kasutades leiavad kliendid ettevõtte pakutavad tooted ja teenused lihtsamalt üles.

Märksõnade analüüsi teostamiseks tuleb kasutada vastavaid tööriistu nagu Kwfinder, Keywordtool, Google Keyword Planner jt. Paralleelselt sellele tuleb vaadata ka neid märksõnu, millega sinu veebilehekülg on juba hästi leitav. Sellise ülevaate annab näiteks Google tööriist Search Console.

Valdkonna erinevate seonduvate märksõnade osas annab informatsiooni ka Google. Näiteks televiisorite müügi puhul tuleb saada ülevaade, milliseid ja kui palju otsisõnu kasutatakse. Kui palju otsitakse märksõna “telerid, “televiisorid” või “telekad”? Milliseid telerite brände otsitakse ja millisel kujul? Kas otsitakse lisaks peamisele telerite märksõnale ka erinevaid täpsustusi nagu teleri mõõdud, tollid, müügikohad, soodushinnad jne.

Google tööriista Keyword Planner’i abil saab näha märksõnade otsingumahte klientide poolt ja ka Google’i soovitusi märksõnadest. Pildil on näha erinevad televiisorite märksõnade otsingumahud ühes kuus.

SAMM 3: Analüüsi konkurentide veebilehekülgi

Analüüsi konkureerivate ettevõtete veebilehekülgi ja kasutatud märksõnasid. Koonda tulemused üheks põhjalikuks märksõnade analüüsi nimekirjaks. Tööde käigus jälgi ka, millistele potentsiaalsetele märksõnadele on konkurentide poolt vähe sisu loodud, kuid millel on sinu jaoks potentsiaali. Märgi need enda jaoks potentsiaalsete märksõnadena, mille jaoks hiljem ise sisu luua või sisulehti optimeerida.

Hea SEO strateegia ja tulevikuplaani aluseks on õiged andmed ehk oluline on teada, mida sinu klient reaalselt otsib ning mida on teevad ja on teinud sinu konkurendid. SEO analüüsimise ja optimeerimise tulemused võtavad aega, aga kui need on õigesti tehtud, siis on võimalik pikaajaliselt suurendada veebilehe külastatavust ning e-poe käivet.

Kui tunned huvi, kuidas ise SEO-ga algust teha, siis tule Raido Tamari koolitusele „SEO baaskoolitus – veebide ja e-poodide otsingumootoritele optimeerimine“.

Lisainfo ja registreerimine SIIN.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755