SEB pank toob Eestisse esimese finantstehnoloogia ettevõtetele suunatud arenguprogrammi, mis on mõeldud tootearenduseks ning koostöösuhte süvendamiseks pankade ja investoritega.
- SEB innovatsioonijuht Siim Lepisk. Foto: Ajujaht
Koostöös Mastercardi ja NFT Venturesiga käivitatav programm Lighthouse on mõeldud nutikatele Baltimaade fintech-firmadele. Programm algas esmakordselt mullu sügisel Vilniuses, Stockholmis ja Helsingis ning selle esimeses voorus kandideeris kokku 25 Baltimaade ettevõtet.
Esimeses n-ö lennus osalesid programmis äriklientidele pangateenuste kasutuselevõttu lihtsustav Ondato (Leedu), internetis makseid koguv EveryPay (Eesti), heategevuslike maksete emotsionaalseks kogumiseks riistvara pakkuv PayTipTop (Eesti), kaardimaksete lojaalsust lihtsustav PayYap (Läti) ning lastele finantsteadlikkust õpetav Poklet (Leedu).
Balti arvestuses võitis esimese vooru Leedu ettevõte Ondato, kes sai auhinnaks kohtumised Skandinaavia pangajuhtidega ning esinemise 20 000 külastajaga startup-festivalil Slush.
SEB innovatsioonijuht Siim Lepisk kinnitas, et firma hindavad programmi, kuna see aitab nende äril kiiremini kasvada. "Lighthouse viib Balti riikide fintech’id kiiremini kokku klientide, partnerite ja rahastusega," märkis ta.
Tallinna vooru võitja saab tänavu suvel hulga kohtumisi Taani ja Norra pankade tippjuhtide ja investoritega ning esineda aasta fintech-üritusel Money 2020 Amsterdamis.
Seotud lood
Tehnoloogia kiire areng on toonud kaasa palju uusi võimalusi, mis lihtsustavad meie igapäevaelu ja muudavad otsuste langetamise palju mugavamaks. Digitaalne vastutustunne muutub üha olulisemaks, kuna meie tegevused ja valikud internetis mõjutavad mitte ainult meid endid, vaid ka meie ümbruskonda, sealhulgas meie privaatsust ja levivat väärinfot.