Autor: Indrek Kald • 7. veebruar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

TalTech esitleb isesõitvat autot Brüsselis

Tehnikaülikooli ja Silberauto koostöös valimnud Eesti esimene isesõitev väikebuss.
Foto: TalTech
Tallinna tehnikaülikool esitleb Brüsselis oma isesõitvat autot Euroopa Komisjonile ja võimalikele koostööpartneritele nii tööstusest kui ülikoolidest.

TalTech näitab täna Eesti esinduses Brüsselis Euroopa Komisjoni ja europarlamendi liikmetele ning tööstuse esindajatele iseautot, tutvustab targa linna projekti ning kutsub arutlema autonoomsete sõidukite tuleviku üle.

Vaid aastaga TalTechi ja Silberauto koostöös valmis ehitatud iseauto on Brüsselis juba äratanud tähelepanu kui omanäoline ja uuenduslik autonoomne sõiduk, mis suudab opereerida ka talvistes tingimustes.

5. ja 6. veebruaril toimunud kõrgetasemelisel konverentsil EU Industry Days, mille avas Euroopa Komisjoni president Jean-Claude Juncker, jäi eestlaste iseauto silma paljudele tipptöösturitele ning ELi otsustajatele.

Iseautoga tutvunud Euroopa Komisjoni teadusuuringute ja innovatsiooni peadirektoraadi peadirektor Jean-Eric Paquet leidis, et nüüd on põhjust tulla Tallinnasse, et TalTechi Iseautoga sõita.

Euroliidu otsustajate, teadlaste ja investorite ning ajakirjanike tähelepanu pälvis ülukooli teatel ka TalTechi linnakusse ehitatava targa linna projekt ning teised tehnikaülikooli valdkonnad – nanomaterjalid, küberturbe ning e-riigi tehnoloogiad.

Iseauto projektijuhi ning TalTechi inseneriteadlase Raivo Selli sõnul küll konverentsikülalised teadsid autonoomseid sõidukeid, kuid paljud nägid alles nüüd esimest korda päris isejuhtivat bussi.

"Enim on küsitud sõiduki parameetrite nagu liikumisulatus, andurite, tehniliste lahenduste, küberturvalisuse ning autonoomsuse kohta. Külalistele avaldas muljet, et niivõrd väikeses riigis on valmis tehtud sedavõrd märkimisväärne seade, neid üllatas ka sõiduki valmimise kiirus – ideest teostuseni on kulunud vaid üks aasta," rääkis ta.

Selli sõnul anti tehnikaülikoolile soovitusi osalemiseks erinevates Euroopa rahastusprogrammides, aga ka näiteks iseauto rakendamiseks Euroopa suurlennujaamades nii siseruumides kui ka väljas ning suurtes tööstuspiirkondades inimeste ja kaubatranspordiks.

TalTechi iseauto tiim loodab Euroopast leida koostööpartnereid nii autotöösturite kui ka teadlaste hulgast. Järgmine samm uue isesõitva auto loomisel on täiustada ja arendada võimekust liiklemiseks koos teiste autode, jalgrataste ja inimestega linnaruumis. See tähendab ennekõike uuendusi tarkvaras.

Tänane seminar "Mobility as a service and autonomous vehicles – trends and developments in EU" toimub TalTechi, Eesti teadusagentuuri, ELi Eesti esinduse ning Helsingi linna koostöös. Seminari avavad Eesti suursaadik ELi juures Clyde Kull, Euroopa Komisjoni teadusuuringute ühiskeskuse peadirektori asetäitja Maive Rute ja Euroopa Komisjoni mobiilsuse ja transpordi peadirektoriaadi peadirektor Henrik Hololei.

TalTechi isesõitva auto esmaesitlust Brüsselis rahastab Euroopa Liit ASTRA programmist.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755