Autor: Indrek Kald • 29. märts 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarbija eelistab suure ekraaniga nutitelefoni

Suure ekraaniga nutitelefonide müük kasvas Eestis veebruaris aastatagusega võrreldes 4,5 korda - trend, millega peab arvestama näiteks veebilehtede ja -rakenduste loomisel.
Suurem ekraan laseb paremini meediasisu tarbida.
Foto: Pixabay

Kui eelmisel aastal moodustasid veebruaris suured nutitelefonid 14% kogumüügist, siis käesoleva aasta veebruariks tõusis nende osa 64%ni. Eelmise aasta veebruaris osteti 3800 ja käesoleval aastal samal kuul 16 600 nutitelefoni, selgub uuringufirma BRC andmetest.

Kogu jaemüügiturul osteti mobiiltelefone uuringufirma andmetel mullusega võrreldes peaaegu sama palju, kokku 25 900. Kasvutrendi näitas nutitelefonide müügitulu, tõustes ligi nelja protsendi võrra.

Suurima osa müügist moodustasid enam kui kuuetollise ekraaniga seadmed ja seejärel 5,45-5,8tollise ekraaniga telefonid. Kõrvutades veebruari müügitulemused 2018. aasta andmetega, selgub, et enim ongi tõusnud just kuuetolliste ja suuremate ekraanidega telefonide müük.

Elisa telekomiteenuste valdkonna juht Mailiis Ploomann sõnas, et klientide eelistused nutitelefonide osas on iga aastaga muutumas ja tootjad lähevad tõusvate trendidega kaasa. "Ühelt poolt läheb tootjatel suuremate nutitelefonide valmistamine koguaeg soodsamaks, aga teisalt näeme ka klientide selget eelistust just suurema ekraani järele, sest nendelt on oluliselt lihtsam tarbida multimeediat," lisas ta.

Ploomann selgitas, et kuna nutitelefonidest tarbitakse aina rohkem sisu, tagabki parema kasutuskogemuse suurem ekraan. Telefon pole enam aastaid ainult helistamiseks ja inimesed on aja möödudes lisatud võimalusi asunud täiel rinnal kasutama.

"Meil on täna võimalik telefonist raamatut lugeda, telerit vaadata, mänge mängida ja tööd teha ning kahtlemata on seda mugav teha, kui sisu ei pea nagu läbi lukuaugu vaatama. Kasutusmugavus on üheks märksõnaks, mis on täna nutitelefonide turul ülioluline ja selle paneb paika just tarbija eelistus," märkis ta.

Siiski on oma koht ka väiksematel nutitelefonidel, sest nende austajad pole kuhugi kadunud – küll aga jääb neid ajaga aina vähemaks.

Ploomanni sõnul on hüppelisele müügikasvule hoogu andnud ka tehnika kiire areng, mis on toonud tarbijatele sisuliselt äärest-ääreni ekraanid, ilma telefoni füüsilise kasvuta.

Muuhulgas tõusis aastatagusega võrreldes kolm protsenti ka mobiiltelefonide müügitulu, kokku 8,2 miljoni euroni. Samas on BRC andmetel viie protsendi võrra langenud nutitelefonide tükimüük, mis näitab selgelt, et kliendid on asunud ostma kalleimaid mudeleid.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755