• 10.06.19, 13:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti kaubamärkide TOPis neli IT-firmat

Kümne eestlaste poolt kõige rohkem armastatud kaubamärgi seas on neli IT-firmat, kõik üleilmsed tehnoloogiakompaniid. TOPis on taas ka Gmail, mis lükkas edetabelist välja Telia.
Kantar Emori juhtekspert Aivar Voog.
  • Kantar Emori juhtekspert Aivar Voog.
  • Foto: Meeli Küttim
Ehkki staažikas Eesti elanike lemmikbränd Kalev jätkab Kantar Emori juhteksperdi Aivar Voogi sõnul liidrina tänavuseski uuringus, on edumaa globaalse YouTube´i ees kahanenud. Voog märkis, et suures osas moodustavad meeldivate brändide esikümne samad kaubamärgid mis mullugi.
"Võrreldes möödunud aastaga on edu saatnud Coopi ja Maximat," märkis ta. "Coop on kerkinud uue katusbrändi kasutuselevõtu järel esmakordselt esikümnesse ning ka Maxima on teist aastat järjest tõusuteel. Gmail on aastataguse kerge languse järel jõudnud esikümnesse tagasi, nihutades kümne meeldivaima brändi seast välja Telia," selgitas ta.
Kantar Emori uuringujuhi Katrin Männaste sõnul on eestlaste jaoks meeldivaimateks brändideks mitte ihaldusväärsed luksuskaubamärgid, vaid need, millega nad puutuvad kokku igapäevaselt. "Digivaldkond tõusis tavakaupade-teenuste kõrval lemmikute hulka mõne aasta eest, nüüd on selles vallas pigem küsimus, kes keda edestab," lisas ta.
Männaste kinnitusel võtab üldedetabel kokku terve elanikkonna eelistused, samas on erinevates sihtrühmades pingeread üsna erinevad. "YouTube´i edu tagab kõrge meeldivus noorte meeste seas, Kalevi suurimad fännid on aga pigem üle 35aastased naised. Maxima on mitte-eestlaste edetabeli absoluutses tipus, ERR toetub eestlaste eelistusele jne. Seega on mitmeid brände, mis võivad rõõmustada mõne segmendi suureks lemmikuks olemise üle," rääkis Männaste.
Eestlaste lemmikkaubamärkide edetabel.
  • Eestlaste lemmikkaubamärkide edetabel.
  • Foto: Kantar Emor
Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks palus Kantar Emor vastajal valida etteantud nimekirja alusel kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat kaubamärki 164 nimetuse ja logo seast. Nimekirja aluseks on Kantar Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringus osales 1163 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat.
Kantar Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Emor kuulub üleilmsesse turundusteabe kontserni Kantar, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.04.25, 11:08
Crayoni 5. Küberturvalisuse Foorum: milline on küberkaitse AI ajastul?
Viimastel aastatel on küberkaitse muutunud tehnilisest probleemist strateegiliseks ärimureks. Kuna küberohud muutuvad üha keerukamateks, kasvavad ka riskid, mida need põhjustavad. 15. mail toimuv Crayoni 5. Küberturvalisuse Foorum on oluline sündmus neile, kes soovivad küberkuritegevuse vastu võitlemises samm ees püsida. Foorum toob kokku tuntumad küberkaitseeksperdid ja arvamusliidrid, kes arutlevad ettevõtteid ohustavate väljakutsete teemal ning uurivad lahendusi, mis aitavad kujundada küberkaitse tulevikku.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele