Suursaarte ja mandri vahel praamiliiklust korraldav TS Laevad paigaldas parvlaevale Piret uudse kütusekulu jälgimise seadme Blueflow, mille koos tarkvaraga tarnis Rootsi firma.
Parvlaev Piret Kuivastu sadamas. Foto: Mihkel Maripuu
Seadme abil saavad laeva kaptenid ja tüürimehed reaalajas parema ülevaate iga reisi energiakulust ning võimaluse seda eelnevate reiside kütusekuluga võrreldes parandada oma sõiduvõtteid energia efektiivsemaks kasutamiseks.
Blueflow seade mõõdab tarbitava võimsuse ja kuvab selle laevajuhile numbri ja graafikuna ekraanile. "Seade kuvab infot reaalajas väga täpselt ning iga reis võrdleb end eelmise reisiga. Selle põhjal näeb laevajuht järgmist reisi tehes, kas ta on olnud säästlikum või kulutanud rohkem energiat – tekib iseenesega võistluse moment," selgitas TS Laevade juhatuse liige ja peakapten Guldar Kivro.
"Meie oodatav kütusekulu kokkuhoid on 4% laeva tarbitavast kütusest. Vähem tarbitud kütusekogus tähendab, et laevade fossiilne jalajälg ja õhku paisatud emissioonid on selle võrra väiksemad," tõdes ta.
Parvlaeva Piret esimene Blueflow abil mõõdetav reis toimus 10. detsembril kapteni Ringo Koppel juhtimisel Virtsust Kuivastusse. Kui seade toob soovitud tulemused, paigaldab TS Laevad selle ka teistele parvlaevadele.
Blueflow kütusekulu seadmete ning tarkvara tarnijaks on Rootsi ettevõte Blueflow Energy Management AB.
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.