Indrek Kald • 28 jaanuar 2020

Esimesed kasutajad peavad hakkama Smart-ID sertifikaate uuendama

SK ID Solutionsi loodud autentimisvahend Smart-ID saab kolmeaastaseks, mis toob esimestele kasutajatele kaasa vajaduse selle sertifikaate uuendada. Ettevõtte teatel võib nende vastav infokiri aga näida kahtlane.

Smart-ID-l on tänaseks 2,6 miljonit kasutajat.  Foto: SK ID Solutions

Veebruaris 2017 võtsid esimesed Eesti e-teenused kasutusele SK ID Solutionsi loodud elektroonilise identiteedi lahenduse Smart-ID, mis töötab enamlevinud nutiseadmetel.

"Kolm aastat tagasi Baltikumis turule toodud Smart-ID on ennast igati tõestanud usaldusväärse ja vajaliku autentimisvahendina. Meil on tänaseks 2,6 miljonit kasutajat ning Lätis ja Leedus on Smart-ID eelistatuim autentimisvahend," ütles SK ID Solutionsi juht Kalev Pihl.

Kuivõrd esimesed Smart-ID sertifikaadid hakkavad aeguma, on SK ID Solutions loonud Smart-ID rakenduses uuendamise võimaluse. Aktiivsed kasutajad saavad uuendamise vajadusest teada rakenduse kaudu. Neile, kes Smart-ID äppi sageli ei kasuta, võib jõuda enne kohale SK ID Solutionsi poolt saadetud e-kiri.

Ettevõtte teatel on aga oluline silmas pidada, et teavitus ning uuendamine kui uus funktsionaalsus võivad viimase aja õngitsusrünnete kontekstis näida kahtlastena. Seetõttu on kõige turvalisem tegevust alustada otse Smart-ID rakenduses, mitte liikuda sinna läbi mõne viite – sel moel saavad kasutajad kindlasti vältida pahatahtlikku eksitamist.

Järgnevate kuude jooksul hakkab SK ID Solutions pakkuma ka võimalust biomeetrilise passiga Smart-ID-d uuendada ja mugavamalt telefone vahetada. "Uus biomeetriline lahendus on juba läbinud põhjaliku auditi ja praegu hindab seda riiklik järelevalve. Kuigi hetkel on Smart-ID kasutajatel uuendamiseks endiselt vaja ID-kaarti või Mobiil-ID-d, muutub see peatselt nii, et piisab ka ainult passist,“ ütles Kalev Pihl.

Pihli sõnul on Smart ID aastatega läbinud mitmeid uuendusi, üheks olulisemaks verstapostiks oli novembris 2018 saadud kõrgeim usaldustase (QSCD), mis annab võimaluse luua Smart-IDga Euroopa Liidu riikides võrdväärselt omakäelise allkirjaga tunnustatud digiallkirju.

"Loogilise jätkuna saab alates möödunud sügisest Smart-ID-ga siseneda ka Eesti riiklikesse e-teenustesse," ütles Pihl.

Kommertspanku ühendava pangaliidu infoturbe toimkonna juhi Tiit Hallase sõnul saab Smart-ID tugevusena esile tuua oluliselt paindlikumat uuendusvõimalust võrreldes teiste kasutuses olevate ja allkirjastamist võimaldavate lahendustega.

"SK näitas lõppenud aastal positiivsest küljest oma võimekust reageerida ning teenust ja tööprotsesse täiustada, kui selleks vajadus tekkis. Selline paindlikkus on kindlasti oluline argument teenuse kasutamisel ka pankade vaatest," märkis ta.

SK ID Solutions tutvustas Smart-ID lahendust esmakordselt 2017. aastal. Kui esimese 18 kuuga hakkas Smart-ID-d kasutama miljon inimest, siis kolm aastat hiljem on selle kasutusele võtnud juba rohkem kui kakssada e-teenust ja 2,6 miljonit inimest, kes teevad igas kuus üle 50 miljoni tehingu.

Kuigi enamik kasutab Smart-IDd pangateenustes, võtsid esimeste hulgas uue lahenduse kasutusele hoopis Eesti e-teenused Starman (praegu Elisa teleteenused), Tallinna Kaubamaja Grupp (Kaubamaja ja Selveri e-poed ning Partnerkaardi iseteenindus) ja eKool. Seejärel integreerisid Smart-ID oma teenustega ka pangad, et nende kliendid saaksid seda aeguvate paroolikaartide asemel kasutama hakata. Järgnevate nädalatega lisandusid uued e-teenused terves Baltikumis ning kõigest kuu ajaga suurenes kasutajate hulk juba 20 000 inimeseni.

Jaga lugu:
ITUUDISED UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Ituudised uudised igal nädalal enda postkasti.

Ituudised.ee toetajad:

Indrek Kald
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Äripäeva reklaamiosakond
Äripäeva reklaamiosakondTel: 6670 105
Mari Sarapuu
Mari SarapuuIT konverentside programmijuhtTel: 5372 1821