- Võrreldes veebruariga teenindas Elisa seadmetugi märtsis 2,5 korda rohkem kõneminuteid. Foto: Pixabay
Eriolukorrast tingituna avas Elisa möödunud kuul tasuta seadmetoe, kuhu pöördunud suur hulk kliente annab tunnistust, et Eesti ettevõtted ja asutused polnud äkitselt alanud kaugtööks valmis.
Eestis märtsi keskel rakendatud eriolukord viis kontoritest kaugtööle rekordiliselt inimesi. Erakorraline kaugtöö praktiseerimine tõi kaasa olukorra, kus tehnilisi probleeme ja küsimusi esines tavapärasest rohkem.
"Eriolukorra ajal on kõnede arv olnud plahvatuslik. Esimese nädalaga teenindasime sama koguse kliente, mis varasemalt kuuga," sõnas Elisa seadmetoe juht Sigrid Ojavee.
Tema sõnul on tehniliste probleemide esinemine siiski täiesti normaalne. "Tänases olukorras tuli tõenäoliselt paljude jaoks kaugtööle minek ootamatult ja mõningate probleemidega puututi kokku esmakordselt, sest eriolukorra algul oli kõneliin täidetud rohkelt kaugtööd puudutavate küsimustega. Näiteks kuidas seadistada VPNi, arvuti kaugtöölauda ja küsimuste sekka mahtusid ka mured interneti ning tööspetsiifiliste programmide kohta," selgitas Ojavee.
Lisaks nõustas seadmetugi, milliseid tarkvaralisi lahendusi kasutada kodukontoris kolleegidega suhtlemiseks või koos töötamiseks.
Eriolukorra jooksul on peamisteks klientide teemadeks olnud:
1. Programmide seadistamine – Outlook, Windowsi esmaseadistus, viirusetõrjed ja videokõnelahendused.
2. Võrguseadistused – kuidas parandada wifi-ühendust, saada ühendust VPN-terminalidega või ühendada Playstation 4 internetti.
3. Telerite seadistused – kuidas ühendada teisi seadmeid telerite külge, rakendusi käivitada, kodukinosid liita.
Võrreldes veebruariga teenindas Elisa seadmetugi märtsis 2,5 korda rohkem kõneminuteid. "Seda ei tõsta ainult suurem hulk pöördujaid, vaid peamiselt keeruliste murede lahendamine. Üsna tihti tuleb ka kliente detailsemalt juhendada, sest sellised tegevused on väljaspool paljude mugavustsoonist. Kõnede keskmine pikkus tõusis märtsis viielt minutilt üheksa peale," täpsustas Sigrid Ojavee.
Möödunud aastal aitas Elisa seadmetugi ligi 5000 klienti tehnikaalaste murede, küsimuste ja probleemidega.
Seotud lood
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus.
Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele