• 03.11.16, 11:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: Pilveteenus kinnitab Eestis kanda

Eesti väikese ja keskmise suurusega ettevõtted peavad oluliseks lihtsaid ja arusaadavaid IT-lahendusi ning võimalust väljastpoolt kontorit failidele ligi pääseda, selgub Elisa läbi viidud uuringust.
Uuring: Pilveteenus kinnitab Eestis kanda
  • Foto: Pixabay
Töötajad ja ka ettevõtjad hindavad Elisa äriarenduse osakonna juhi Merli Üle sõnul üha rohkem seda, et vajalikele tööfailidele on võimalik ligi pääseda igalpool. “Aina enam töötatakse kontorist väljaspool, töö on liikuvam ja see tingib ka vajaduse terviklikeks ja kompaktseteks lahendusteks, kuidas vajalikku infot üksteisega olenemata asukohast jagada. Seda pakuvad erinevad pilveteenused.” Üle lisas, et ettevõtted otsivad eelkõige taskukohaseid ning lihtsaid ja loogilisi lahendusi.
Uuringust selgus, et 78% vastanu hinnangul (10 palli skaalal täielikult nõus) peavad olema IT-teenused lihtsad ja arusaadavad. Samuti oli vastanutele (72%) oluline, et teenus hinna ja kvaliteedi suhe oleks paigas ning tellitava teenusega ei kaasneks igakuiselt suuri püsivaid väljaminekuid. 61% pidas vajalikuks faili- ja meiliserverile ligipääsu kontorist eemalt ja ka välismaalt.
Pilveteenuse kasutamisel ootavad ettevõtted madalaid püsikulusid, kuid tihti võib teenuse hind kõrgeks kujuneda, kuna ei eelistata terviklahendusi. “Paljud ettevõtted küll juba kasutavad pilveteenuseid, kuid tihti võetakse meiliteenus ühest kohast, faile hoiustatakse teises pilveruumis,” ütles Merli Üle. Kokkuvõttes muudab see tema sõnul info raskesti hallatavaks ja hajutatuks ning tõstab ettevõtte kulusid, mida teenuseid ühest kohast tellides saaks kokku hoida. “Terviklahenduse eelis on see, et saab sõlmida mitme lepingu asemel vaid ühe ning kogu teenuse eest tasutakse vaid üht kuutasu. Elisa enda äriklienditeenus Pilvekontor 365 on tänaseks olnud turul ligi aasta ning päringute hulk näitab, et huvi sellise terviklahenduse vastu aina kasvab,” lisas ta.
Pilveteenuse kasutamise levikut kinnitab ka hiljuti avaldatud Statistikaameti 2016. aasta uuring, millest võttis osa 3400 ettevõtet. Uuringu järgi on ettevõtlusvaldkonnas üha enam hakanud levima pilveteenuste kasutamine, mille eesmärk on jagada veebi kaudu ressurssi – tarkvara, riistvara või nende kombinatsioone.
Elisa tellitud telefoniuuringus osales 2016. aasta juunis ja juulis 200 vastajat üle kogu Eesti. Uuring viidi läbi Eesti väiksema ja keskmise suurusega ettevõtete töötajate hulgas, kus on kuni 30 töötajat. Osalenud töötasid kaubanduse, ?teeninduse alal (nt finants- ja kindlustus, majutus- ja toitlustus) ja tehnika ning töötleva tööstuse valdkonnas.

Seotud lood

Uudised
  • 25.10.16, 21:20
Äripäeva IKT valdkonna TOPi võitjad selgunud
25. oktoobril ITuudiste ja Äripäeva poolt korraldatud IKT Aastakonverentsil anti üle Äripäeva aukirjad 2015. aasta majandustulemuste põhjal parimatele IKT valdkonna ettevõtetele.
Uudised
  • 06.09.16, 23:41
Kollektiivi kuulates samm tuleviku suunas
Elisa kõnekeskuse töötajatel saavad nüüd kasutada Eestis erilist tööruumi, kus müra aitavad summutada helikardinad ning tööd saab teha mobiiliäpiga reguleeritavate töölaudade taga.
Uudised
  • 18.10.16, 14:53
Eesti kõnesüntesaatori Iselugeja abiga saab nüüd e-raamatuid kuulata
Eesti keeleteadlaste ja Elisa ühise koostöö tulemusel täienes Elisa Raamat uue innovaatilise teenusega - kui pole mahti e-raamatut ise lugeda, võib seda kuulata. Teksti loeb ette Eesti keeleteadlaste poolt loodud kõnesüntesaator ehk Iselugeja.
Uudised
  • 04.09.16, 23:52
Uus rändluslahendus pani eestlased välismaal julgemalt helistama
Maikuu alguses turule toodud rändluslahenduse tulemusel kasvas nii mais kui ka suvekuudel välismaal helistamine Elisa eraklientide seas 22% võrra. Mobiilset internetti asus aga välismaal kasutama juba iga teine eestlane.
  • ST
Sisuturundus
  • 27.01.25, 09:00
Alustava ettevõtja A ja O: mida tasub teada domeenidest aastal 2025?
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele