• 15.03.17, 10:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elisa: Nuputelefon on aktuaalne tänaseni

Turu-uuringufirma GfK Retail & Technology andmetel müüdi Eestis tänavu jaanuaris 28 600 mobiiltelefoni, millest 4600 ehk iga viies oli kõnetelefon. Uue Nokia 3310 peatse turule tuleku valguses on asjakohane meelde tuletada eeliseid, mis kaasnevad justnimelt kõnetelefoni omamisega. Vaatame, miks peaks üldse keegi veel eelistama nuppudega telefoni kordades suurema funktsionaalsusega nutitelefonile?
Elisa: Nuputelefon on aktuaalne tänaseni
  • Foto: Pixabay
Nutitelefon või hoopis nuputelefon? 6 põhjust, miks nuppudega telefon on aktuaalne tänaseni
Elisa tooteturunduse osakonna juhi Mailiis Ploomanni sõnul ostetakse nuppudega telefon tihti lisaks kasutusel olevale nutitelefonile. „Kuigi niiskuskindlaid nutiseadmeid on täna valikus juba palju, siis põrutuskindlus võib tähendada stiilis ja disainis suuri kompromisse. Nutitelefon ostetakse tihti aksessuaarina ja hingele ning nendeks situatsioonideks, mis võivad seda hinnalt väärtuslikku seadet ohustada, valitakse kõnetelefon.“ Seega pole nuppudega telefon sugugi mitte ainult vanema generatsiooni jaoks vajalik ning selle omamist tasub kaaluda ka aktiivsete eluviisidega inimestel või neil, kes soovivad kasutada vahelduseks vaid telefoni põhifunktsiooni – helistamist. Nuputelefon on hea lahendus ka tavapäraselt nutitelefoni kasutavatele lastele, sest just õue mängima mineku ajaks võiks lapsele taskusse pista pigem pikalt kestva nuputelefoni.
Millised täpsemalt on siis nuputelefoni eelised:
Nupuga telefon nutitelefoni töövarjuks
Nutitelefon on üha enam mitte ainult tarbeese, vaid ka aksessuaar. Samas pole kõige uuemate nutitelefonide omamine sugugi odav lõbu. Tahes tahtmata võib tulla ette olukordi, kuhu parema meelega tippklassi nutitelefoni kaasa ei võtaks, kuid siiski on vaja kättesaadav olla. Näiteks sportlaste, mehaanikute või kalastajate jaoks ei ole mõistlik pea tuhande eurost nutitelefoni töö või hobiga tegelemisel põuetaskus hoida. Sellistes oludes tuleb appi kõnetelefon, mille hävimine ei too kaasa nii suurt väljaminekut.
Aku kestab kauem
Nuputelefonide kindel eelis nutitelefonide ees seisneb selles, et kuna nende jõudlus on väiksem ning nendega pole võimalik nii paljusid erinevaid toiminguid teha ja nii kestab aku oluliselt kauem. Vahel lausa päevi kauem kui nutitelefonil. Uue Nokia 3310 aku peaks esialgsetel andmetel kestma ooterežiimis lausa kuu aega ning võimaldama selle aja jooksul 22 tundi kõneaega. Matkates või muude ekstreemsete tegevuste tegelemisel on see igati oluline faktor.
Võõrutusravi nutimaailmast
Lisaks sellele, et nuputelefon on vastupidav, pakub see võimalust ennast online-maailmast välja lülitada. Tänaseks on palju inimesi, kes võtavad reisile minnes kaasa vaid kõnetelefoni, et ei tekiks kiusatust puhkamise asemel tööasju teha või lainete asemel sotsiaalmeedias surfata. Eksootilisemate sihtkohtade puhul pakub südamerahu ka see, et kui telefon peaks ära varastatama, siis ei ole tegu kannihinnalise nutitelefoniga.
Tagavaratelefon alati omast käest võtta
Nuputelefon on heaks tagavaraks, kui kasutusel oleva nutitelefoniga peaks midagi juhtuma. Telefoni varguse või remonti minemise korral on hea, kui teine telefon on sahtlis ootamas. Nii saab kindel olla, et ükski oluline telefonikõne ei jää tegemata. Uue töökindla nuputelefoni saab sageli osta juba vähema kui 50 euroga. Uus Nokia 3310 hakkab näiteks maksma 49 eurot.
Parem isiklik turvalisus
Eraldi saab esile tõsta ka seda, et skeptilisemad telefoniomanikud kasutavad kõnetelefone turvalisuse pärast. Nutiseadmed koguvad iga toiminguga kasutajate kohta infot, et oma teenuseid paremaks muuta. Osad kasutajad on just seetõttu jäänud nuppudega telefonidele truuks, et need ei salvesta infot omaniku toimingute kohta ning mobiilse interneti puudumise tõttu ei saa seda ka jagada. Samuti pole nuppudega telefonides reklaame ega tüütuid teavitusi selle kohta, et keegi teeb sotsiaalmeediasse postituse.
Tagasi „päris“ maailma
Nutiajastul on üha suuremaks probleemiks see, et silmast-silma suhtlemise või isegi helistamise asemel sirutub käsi nutitelefoni järele ning suhtlemine toimub üha enam läbi erinevate sotsiaalmeedia kanalite. Agaramatel nutitelefoni kasutajatel on tekkimas Pavlovi koera efekt, kus iga väiksemgi telefonihelin või säuts nõuab tähelepanu ning seega võivad jääda kuulmata ümbritsevate inimeste tähtsad uudised.

Seotud lood

Uudised
  • 05.07.17, 11:46
Hiinlased ostsid Nokia patente
Nutitelefonide tootja, Hiinlaste Xiaomi ostis mitmeid Nokia patente ning loodab oma tegevust nende abil veelgi laiendada.
Uudised
  • 20.03.17, 10:37
Elisa ostab Santa Monica Networks Group Eesti ja Soome äritegevused
Elisa ning turvalistele võrgu- ja andmekeskuste lahendustele spetsialiseerunud ettevõte Santa Monica Networks Group viisid 20. märtsil 2017 lõpule tehingu, mille tulemusel ostab Elisa Santa Monica Networks Eesti ja Soome äritegevused. Tehing lähtub Elisa strateegilisest eesmärgist tugevdada positsioone Eesti ja Soome koduturgudel. Santa Monica Networks Läti ja Leedu äritegevuse ostab Livonia Partners.
Uudised
  • 20.04.17, 11:40
Elisa käive kasvas esimeses kvartalis 4,1%
Elisa käive kasvas käesoleva aasta esimeses kvartalis 4,1% võrra, ulatudes selle aasta esimeses kvartalis 23,83. Eelmisel aastal samal ajal oli käive 22,89 miljonit. Elisa ärikasumi marginaal EBITDA ulatus esimeses kvartalis tasemeni 33%.
Uudised
  • 25.04.17, 12:37
Starmanil uus juhatus Elisa inimestest
Äriregistrisse eile jõudnud muudatuse järgi ei kuulu Starmani juhatusse enam senine esimees ja firma tegevidrektor Aivo Adamson ega ka teine juhatuse liige, finantsdirektori ametis olnud Piret Aava. Uued juhid on Elisast, kirjutas Postimees.
  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:38
Tele2 näide: põlvkondade vastandamine tööelus edasi ei vii, oluline on leida ühisosa
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele