Delfi tiimil kulus reedel küberrünnaku tuvastamiseks ja reageerimiseks 37 minutit ja selle eest võib anda hea hinde, teatas sotsiaalmeedias infoturbeekspert ning SpectX asutaja ja tegevjuht Renee Trisberg.

- Trisbergi andmed kinnitavad, esimesed jamad algasid 14:49 ja kogu maailmale taastati ühendus natuke enne nelja. Foto: SpectX
Reedel luges Trisberg uudist, et hinnanguliselt kella 11:30st tabas Ekspress Grupi väljaandeid järjekordne küberrünnak, mis sai läbi umbes kell 14.
"Minu andmetest on näha, et tõesti umbes 11:30, täpsemalt 11:33 algas rünnak. Delfi tiimil kulus tuvastamiseks ja reageerimiseks 37 minutit. Kell 12:10 pandi Delfi välismaalt kinni. Delfi andmetel sai rünnak läbi kell 14:00, siis 13 minutit hiljem taastati liiklus täielikult tervele internetile," selgitas Trisberg oma Facebooki postituses.
Neljapäeval toimunud rünnaku kohta on teada, et PPA lehte rünnati alates 13:53 ja Delfi ütleb, et neid alates 14:45. Trisbergi andmed kinnitavad, et esimesed jamad algasid 14:49 ja kogu maailmale taastati ühendus natuke enne nelja.
"Vaadates mõlema päeva reageerimise aegu, siis kaugelt julgen Defli tiimile anda hea hinde. Tegevusplaan on vähemalt osaliselt varem valmis tehtud ja need 20-40 minutit tuvastamist, kriisikoosolekut ja tehnilist reageerimist on väga tublis vahemikus," selgitas Trisberg ja lisas, et hinne 5 tuleb, kui ründe tellija nimi on teada ja järgnevad sanktsioonid.
"Minul puudub seos Delfi küberrünnaku uurimisega, kõik kasutatud andmed on saadud avalikest allikatest, korrutatud läbi taustateadmisega ja analüüsitud SpectX tarkvaraga," rõhutas Trisberg.
Renee Trisberg esineb 26. septembril toimuval
Infoturbe konverentsil 2018 ettekandega teemal "Kuidas interpreteerida infot?". Tutvu konverentsi programmiga ja registreeru
SIIN!Seotud lood
Politsei- ja piirivalveameti (PPA) kodulehte tabas eile pärastlõunal küberrünnak. Sama saatus tabas ka Delfi portaale.
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.