Kui varem on räägitud, et Samsungi ja Apple’i edenemist Hiinas takistavad kohalikud ettevõtted, siis nüüd selgub, et nimetatud suurkompaniid peavad ka teistel turgudel lisandunud konkurentidega arvestama.
Möödunud aastal sai Huaweist ametlikult maailma suuruselt kolmas nutitelefonitootja. Samal ajal kasvatas teine Hiina ettevõte, Oppo, oma eksporti enam kui 111% võrra. Vivo kasvatas välismaale müüdavate toodete mahtu pea 78% võrra.
Eelnevat arvestades selgub, et maailma nutitelefonide tootjate esiviisikusse kuulub kolm Hiina ettevõtet. Hiina omakorda loodab, et kohalikud ettevõtted suudavad edaspidi veelgi võimsamat konkurentsi pakkuma hakata.
Liiguvad tasa ja targu
Möödunud nädalal peeti Hispaanias Barcelonas Mobile World Congress ning Hiina ettevõtted olid selleks äärmise põhjalikkusega valmistunud. Huawei tuli välja uhke ja moodsa esitlusega, Oppo tutvustas külalistele oma uut kaameratehnoloogiat. Eestis ehk vähem tuntud Gionee tutvustas aga uut telefoni A1, mille tehnilised näitajad on võrreldavad teiste telefonitootjate tippmudelite omadega, samas Gionee vidina hind on pigem odav, 349 eurot.
CNBC märgib, et just Barcelona üritus oli Hiina nutitelefonitootjate jaoks võimalus, kus nad tahtsid endast märgi maha jätta ning anda hoiatuse Samsungile ja Apple’ile.
Tõsi, Gionee juht William Lu nendib, et praegu suurt Euroopa või USA turu vallutamise plaani ettevõttel pole. “Ma arvan, et tähtis pole juurde saada riike, kus me oma tooteid müüme, vaid saada igas riigis väga populaarseks,” ütles Lu CNBCle. “Samas kui me loome partnerlussuhte kohalike brändidega ning pakume oma tooteid läbi nende, õpime me turgu tundma,” on Lu sõnul ettevõte otsustanud minna uutele turgudele pigem rahulikus tempos.
Suured reklaamlepingud
Hiina nutitelefonitootjate edu taga on lisaks odavamale hinnaklassile, ent võimsatele seadmetele ka osav turunduskampaania.
Oppo, Vivo ja Gionee on hiinlaste südamed võitnud sellega, et ettevõtte tooted on kättesaadavad ka väga kaugetes ning väikestes piirkondades. Samuti on regioonis tasapisi laienetud, näiteks Taisse, Indoneesiasse ja Indiasse. Muuhulgas tasub ära märkida, et indialased on suured Hiina nutitelefonide austajad – viiest populaarsemast nutitelefonimargist on neli just Hiina omad.
Lisaks kliendile lähedale minemisele on nii Oppo kui ka Gionee sõlminud kalleid reklaamlepinguid. Oppo logot võib näha näiteks Barcelona kuulsal Camp Nou jalgpalliväljakul, samas Gionee logo on esindatud India ühe suurema kriketimeeskonna Kolkata Knight Ridersi mängijate särkidel.
Autor: Pille Ivask, kaasautor
Seotud lood
31. märtsil avaldas Huawei oma 2016. aasta auditeeritud finantstulemused, mis näitavad järjepidevat iga-aastast kasvu ettevõtte telekommunikatsiooni, ärikliendi ja erakliendi äriüksuste lõikes. Kogu grupi aastatulu oli 70,9 miljardit eurot, mis on 32% rohkem kui 2015. aastal. Netokasum oli kokku 5 miljardit eurot, mis on 0,4% kasv aasta varasemaga võrreldes. Täiendavalt panustas Huawei ka teadus- ja arendustegevustesse 10,4 miljardit eurot.
iPhone 7 oli esimeses kvartalis maailma enimmüüdud nutitelefon, teatas analüüsifirma Strategy Analytics kolmapäeval.
JPMorgani analüütikud märgivad tehnoloogiaettevõtte Broadcom kohta kirjutatud raportis, et ettevõtte kõige uuem juhtmeta laadimise kiipi näeb esmakordselt uuel iPhone’il.
Apple rajab Hiina oma esimese andmekeskuse, et vastata sealsetele karmistunud küberturvalisuse nõuetele.
Värskelt Euroopa kõige väärtuslikumaks börsifirmaks kerkinud Saksa tarkvaraarendaja SAP korraldab Tallinnas sündmuse –
SAP Innovation Day Estonia, kus jagatakse soovitusi ning
viise ettevõtte kasvuks ning kuidas panna AI ja kaasaegne andmeanalüüs konkurentsieelisena kõige efektiivsemalt tööle.