• 12.03.17, 09:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina nutitelefonid tahavad maailma vallutada

Kui varem on räägitud, et Samsungi ja Apple’i edenemist Hiinas takistavad kohalikud ettevõtted, siis nüüd selgub, et nimetatud suurkompaniid peavad ka teistel turgudel lisandunud konkurentidega arvestama.
Hiina nutitelefonid tahavad maailma vallutada
  • Foto: Pixabay
Möödunud aastal sai Huaweist ametlikult maailma suuruselt kolmas nutitelefonitootja. Samal ajal kasvatas teine Hiina ettevõte, Oppo, oma eksporti enam kui 111% võrra. Vivo kasvatas välismaale müüdavate toodete mahtu pea 78% võrra.
Eelnevat arvestades selgub, et maailma nutitelefonide tootjate esiviisikusse kuulub kolm Hiina ettevõtet. Hiina omakorda loodab, et kohalikud ettevõtted suudavad edaspidi veelgi võimsamat konkurentsi pakkuma hakata.
Liiguvad tasa ja targu
Möödunud nädalal peeti Hispaanias Barcelonas Mobile World Congress ning Hiina ettevõtted olid selleks äärmise põhjalikkusega valmistunud. Huawei tuli välja uhke ja moodsa esitlusega, Oppo tutvustas külalistele oma uut kaameratehnoloogiat. Eestis ehk vähem tuntud Gionee tutvustas aga uut telefoni A1, mille tehnilised näitajad on võrreldavad teiste telefonitootjate tippmudelite omadega, samas Gionee vidina hind on pigem odav, 349 eurot.
CNBC märgib, et just Barcelona üritus oli Hiina nutitelefonitootjate jaoks võimalus, kus nad tahtsid endast märgi maha jätta ning anda hoiatuse Samsungile ja Apple’ile.
Tõsi, Gionee juht William Lu nendib, et praegu suurt Euroopa või USA turu vallutamise plaani ettevõttel pole. “Ma arvan, et tähtis pole juurde saada riike, kus me oma tooteid müüme, vaid saada igas riigis väga populaarseks,” ütles Lu CNBCle. “Samas kui me loome partnerlussuhte kohalike brändidega ning pakume oma tooteid läbi nende, õpime me turgu tundma,” on Lu sõnul ettevõte otsustanud minna uutele turgudele pigem rahulikus tempos.
Suured reklaamlepingud
Hiina nutitelefonitootjate edu taga on lisaks odavamale hinnaklassile, ent võimsatele seadmetele ka osav turunduskampaania.
Oppo, Vivo ja Gionee on hiinlaste südamed võitnud sellega, et ettevõtte tooted on kättesaadavad ka väga kaugetes ning väikestes piirkondades. Samuti on regioonis tasapisi laienetud, näiteks Taisse, Indoneesiasse ja Indiasse. Muuhulgas tasub ära märkida, et indialased on suured Hiina nutitelefonide austajad – viiest populaarsemast nutitelefonimargist on neli just Hiina omad.
Lisaks kliendile lähedale minemisele on nii Oppo kui ka Gionee sõlminud kalleid reklaamlepinguid. Oppo logot võib näha näiteks Barcelona kuulsal Camp Nou jalgpalliväljakul, samas Gionee logo on esindatud India ühe suurema kriketimeeskonna Kolkata Knight Ridersi mängijate särkidel.
Allikas: Äripäev
Autor: Pille Ivask, kaasautor

Seotud lood

Uudised
  • 04.04.17, 07:49
Huawei 2016. aasta raport: järjepidev kasv ning investeeringud tulevikku
31. märtsil avaldas Huawei oma 2016. aasta auditeeritud finantstulemused, mis näitavad järjepidevat iga-aastast kasvu ettevõtte telekommunikatsiooni, ärikliendi ja erakliendi äriüksuste lõikes. Kogu grupi aastatulu oli 70,9 miljardit eurot, mis on 32% rohkem kui 2015. aastal. Netokasum oli kokku 5 miljardit eurot, mis on 0,4% kasv aasta varasemaga võrreldes. Täiendavalt panustas Huawei ka teadus- ja arendustegevustesse 10,4 miljardit eurot.
Uudised
  • 11.05.17, 10:43
Uusimat iPhone'i müüakse kordades rohkem kui teisi telefone
iPhone 7 oli esimeses kvartalis maailma enimmüüdud nutitelefon, teatas analüüsifirma Strategy Analytics kolmapäeval.
Uudised
  • 03.05.17, 11:43
Uut iPhone’i saab laadida juhtmeta
JPMorgani analüütikud märgivad tehnoloogiaettevõtte Broadcom kohta kirjutatud raportis, et ettevõtte kõige uuem juhtmeta laadimise kiipi näeb esmakordselt uuel iPhone’il.
Uudised
  • 12.07.17, 16:44
Apple rajab Hiina andmekeskuse
Apple rajab Hiina oma esimese andmekeskuse, et vastata sealsetele karmistunud küberturvalisuse nõuetele.
  • ST
Sisuturundus
  • 04.04.25, 12:48
Ära maga maha: Euroopa väärtuslikeim börsifirma korraldab Eestis olulise sündmuse
Värskelt Euroopa kõige väärtuslikumaks börsifirmaks kerkinud Saksa tarkvaraarendaja SAP korraldab Tallinnas sündmuse – SAP Innovation Day Estonia, kus jagatakse soovitusi ning viise ettevõtte kasvuks ning kuidas panna AI ja kaasaegne andmeanalüüs konkurentsieelisena kõige efektiivsemalt tööle.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele